تاریخ انتشار :

آشنایی با علما

امام موسی صدر و مرد مسیحی که می خواست شیعه شود!

اگر دلیلش چنین چیزی است به هیچ وجه قبول نمی‌کنم. اما آدرس خانه‌ات را به من بده تا مشکلت را حل کنم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) درباره امام موسی صدر اینجا ببینید

جملات قصار امام موسی صدر را اینجا ببینید

دلیل واقعی مرد مسیحی برای شیعه شدن نزد امام موسی صدر
یک مسیحی که مدعی علاقه‌مندی به اسلام و مکتب تشیع شده بود به ایشان مراجعه کرد و خواستار تشرف به دین اسلام ‌شد. امام با طرح پرسش‌هایی سعی کرد از علت این تصمیم او آگاه شود. آن مرد پاسخ‌هایی داد، اما امام قانع نشد، لذا به او پیشنهاد داد که برود و برخی کتاب‌ها را بخواند و بعد با تفکر و تأمل بیاید و تصمیمش را بگیرد.

در حالی که آن مرد اصرار به مسلمان شدن داشت، امام از او دلیل قانع کننده خواسته بود. بالاخره مرد مسیحی به امام ‌گفت می‌خواهم مسلمان بشوم تا بتوانم همسرم را راحت‌تر طلاق بدهم. امام هم در جواب ‌گفت: اگر دلیلش چنین چیزی است به هیچ وجه قبول نمی‌کنم. اما آدرس خانه‌ات را به من بده تا مشکلت را حل کنم. بعد همراه برخی از دوستان و یکی از کشیش‌های مسیحی چند بار به منزل آن فرد مسیحی رفتند تا اختلاف او و همسرش را برطرف کنند. جالب این است که این مرد تا همین اواخر زنده بود و تا آخر عمر هم با همسرش زندگی کرد.

یک نکته
تنها کسی که فشار آورد تا قضیه امام موسی روشن شود، امام خمینی بود، قذافی در طول سالیان متمادی علاقه مند بود که به ایران بیاید منتها شرط آمدنش این بود که با امام ملاقات کند و امام هم نمی پذیرفت و می گفت مگر اینکه سرنوشت امام موسی صدر برای ما روشن شود. لیبی حسرت ملاقات امام خمینی را به گور برد. من در تلویزیون شنیدم که امام خمینی فرمود: من امام موسی را بزرگ کردم، این تعبیر را امام راجع به هیچ کسی نگفت.

تهیه و تنظیم فهیمه قاسمی (انجمن شهید ادواردو آنیلی)

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار