تاریخ انتشار :

شهر دیربورن در ایالت میشیگان

بررسی تاریخ حضور اسلام و مسلمانان در شهر دیربورن

دانشگاه میشیگان ـ دیربورن آمریکا امروز میزبان برنامه‌ای برای بررسی تاریخ حضور اسلام و مسلمانان در شهر دیربورن (Dearborn) و روند افزایش جمعیت مسلمانان در این شهر است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبریpatch.com ؛ این برنامه چهارشنبه (۱۸ بهمن) ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت محلی در موزه مک فدن رز (McFadden-Ross) در دیربورن برگزار می‌شود.


دکتر سالی هوول (Sally Howell)، مدیر مرکز مطالعات آمریکایی ـ عربی دانشگاه میشیگان ـ دیربورن در این برنامه وضعیت حضور مسلمانان در دیربورن بین سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۸۰ و پس از آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی در این باره گفت: موضوع سخنرانی من بررسی رشد چشمگیر جمعیت مسلمانان از سال ۱۹۷۰ و عوامل فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار در این فرایند است.

شهر دیربورن در ایالت میشیگان در شمال آمریکا واقع شده است؛ شهرک میچ یکی از شهرک‌های این شهر است که یک مسجد جامع با مناره‌های بلند و میدانی با نمادهای عربی و رستوران، بخشی از این شهر را همانند کشورهای خاورمیانه ساخته ‌است.

DEARBORN, MI – APRIL 21: The Islamic Center of America, site of a planned Good Friday protest by the Florida koran-burning Pastor Terry Jones is shown April 21, 2011 in Dearborn, Michigan. Jones burned a copy of the Koran, the religious text of Islam, last month. (Photo by Bill Pugliano/Getty Images)

یک سوم جمعیت شهر صد هزار نفری دیربورن را مردم عرب‌تبار تشکیل می‌دهند. این مهاجرت‌ها بیشتر به جهت اشتغال در صنعت خودرو در این منطقه صورت گرفت.

در دهه‌های گذشته، از زمانی که تعدادی از مهاجران عرب شروع به تأسیس رستوران‌های خاورمیانه‌ای، سوپرها و بوتیک‌ها کردند، این منطقه توسعه بیشتری یافته‌است

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار