تاریخ انتشار :

مصر

سرگذشت اکبر القراء مصر، مصطفی اسماعیل از زبان پسرش

عاطف مصطفی اسماعیل، فرزند شیخ مصطفی اسماعیل گفت‌و‌‌گویی با تلویزیون مصر انجام داده و به بخش‌هایی از زندگی اکبر القراء این کشور پرداخته است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری maspero.egg؛ مهندس عاطف مصطفی اسماعیل، فرزند شیخ مصطفی اسماعیل اخیرا گفت‌و‌گویی درباره پدرش با برنامه «صبح بخیر مصر» در تلویزیون مصر انجام داده است.

وی در این برنامه گفت: پدرم از تلاوت قرآن در مسجدالاقصی هنگام حضور در قدس شریف همراه با انور السادات(رئیس‌جمهور وقت مصر)  خیلی خوشحال بود و احساس خوبی داشت.

عاطف مصطفی اسماعیل افزود: حضور پدرم در رادیو قرآن مصر و فعالیتش در این رسانه تصادفی بود؛ او یک روز برای تعمیر خودروی خود به قاهره رفت و این کار طولانی شد و پدرم فرصت پیدا کرد به انجمن قاریان قرآن برود.

وی تصریح کرد: زمانی که او در انجمن ،آیاتی از قرآن تلاوت کرد، شیخ محمد الصیرفی، از قاریان مشهور رادیو صدایش را شنید و خوشش آمد و از او خواست که به شیوخی که در رادیو به مناسبت میلاد النبی(ص) قرآن می‌خوانند، بپیوندد و این گونه بود که پدرم قاری رادیو قرآن شد.

عاطف همچنین گفت: قصر پادشاهی مصر(دربار مصر) هم از پدرم خواست که در این مکان قرآن تلاوت کند و این اتفاق پس از آن روی داد که یکی از افراد دربار صدای تلاوت قرآن پدرم را شنیده بود و از آن پس شیخ مصطفی اسماعیل هر روز در ایام رمضان در قصر قرآن می‌خواند.

فرزند شیخ القراء فقید مصر ادامه داد: رئیس انور سادات و محمد حیدر پاشا(وزیر دفاع وقت مصر) تلاوت پدرم را خیلی دوست داشتند تا حدی که حتی انور سادات در قرائت قرآن از پدر تقلید می‌کرد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار