تاریخ انتشار :

شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر»

برگزاری دوره آموزشی «مبارزه با اسلام هراسی برای رهگذران»

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی (CAIR-Washington) واشنگتن برنامه‌ای را به‌منظور آموزش مداخله‌گری مؤثر و صحیح در هنگام وقوع حوادث اسلام‌ستیزانه برای شهروندان آمریکا برگزار می‌کند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )نهاد حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا آخر هفته میزبان برگزاری دوره آموزشی «مبارزه با اسلام هراسی برای رهگذران» در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن خواهد بود.

این دوره آموزشی قرار است روز شنبه ۱۳ ژانویه برگزار شود. این کلاس های آموزشی توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» بزرگترین نهاد مدافع حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا برگزار می شود و هدف آن ها ارائه دستورالعمل های مفید برای شهروندان و رهگذران به منظور ایجاد فضای ایمن تر و مداخله موثر در شرایط خشونت و آزار و اذیت نژادی و نفرت محور است.

در این رویداد همچنین تصاویر و مصاحبه هایی با برخی از قربانیان حملات اسلام هراسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

زهرا بیلو وزیر حقوق بشر و مدیر اجرایی شورای کایر در سان فرانسیسکو مسئولیت اجرای این دوره آموزشی را به عهده خواهد شد. وظیفه این کارگاه های آموزشی ارائه اطلاعات درباره جرایم نفرت محور رو به افزایش و اسلام هراسی در سطح ملی در ایالات متحده اعلام شده است.

* سیاری از مردم می خواهند بدانند چطور می توانند به یک مسلمان کمک کنند

یاسمین سمی مدیر شورای حقوق بشر در واشنگتن گفت: ما پرورنده های جرایم نفرت محور و اسلام هراسی داشته ایم که در آن ها یک فرد رهگذر به جای اینکه تماشاچی باشد به کمک همشهری مسلمان خود شتافته است. بسیاری از مردم می خواهند بدانند که چطور می توانند کمک کنند. این دوره آموزشی فرصتی را برای آن ها فراهم می سازد تا یاد بگیرند که چطور از حقوق و امنیت خودشان و همشهریان شان حفاظت کنند.

فاطمه شیخ که در اتوبوس مورد حمله اسلام هراسی قرار گرفته و هیچ کس به او یاری نرسانده می گوید: من وقتی دیدم که مردم از من در مقابل اسلام هراسی حمایت نمی کنند از آن ها ناامید می شوم. با خودم گفتم که این مردم همشهریان من من هستند و اینجا شهر من است. ما وظیفه داریم دوست و حامی یکدیگر باشیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار