تاریخ انتشار :

گفتگوی سایت رهیافتگان با بانوی تازه مسلمان هندی

رمان رمز داوینچی سرآغاز تحقیق من بود و ماجرای حضرت علی اصغر مرا به اسلام کشاند

ما در دانشگاه هر جمعه در یک کلاس درباره ادیان مختلف بحث می کردیم. روزی بود که درباره کتاب آقای دان برون که اسمش Da Vinci C ode (رمز داوینچی) بود. صحبتی شد و یکی از هم کلاسی های من صحبتی درباره حضرت مسیح (علیه السلام) کردند که من را به شدت رنجاند, چون آن موقع من مسیحی بودم.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مصاحبه و ترجمه از عاطفه کیهانی / گروه انگلیسی سایت رهیافتگان انجمن شهید ادواردو آنیلی این بار گفتگویی کوتاه با یک بانوی هندی رهیافته انجام داده اند. بانویی که قبل از اسلام به دین مسیحیت بوده است. و اتفاقاتی وی را به سمت اسلام و تشیع راهنمایی نموده است. گفتنی است به خواست ایشان از قید نام و تصویرشان در سایت خودداری کردیم، تا داستان مسلمان شدنشان را بشنویم.

رهیافتگان  : با سلام و تشکر از وقتی که برای پاسخگویی به سوالات ما میگذارید.لطف کنید و با یک بیوگرافی مختصر از خودتون شروع کنید.

سلام علیکم. اهل کشور هند هستم. لیسانس ادبیات انگلیسی و جامعه شناسی دارم و در دانشگاه مجازی دوره فارسی و معارف اسلامی را خوانده ام و در حال حاضر تا دو ماه دیگر ارشد مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی را خواهم خواند. متاهل هستم. ۹ سال پیش یعنی در ۲۰ سالگی محب اهل بیت (علیه السلام) شدم و الان نزدیک سه سال هست که در قم زندگی می کنم.

رهیافتگان  : چطور شد که به دین مبین اسلام تشرف پیداکردید؟

ما در دانشگاه هر جمعه در یک کلاس درباره ادیان مختلف بحث می کردیم. روزی بود که درباره کتاب آقای دان برون که اسمش Da Vinci C ode (رمز داوینچی) بود. صحبتی شد و یکی از هم کلاسی های من صحبتی درباره حضرت مسیح (علیه السلام) کردند که من را به شدت رنجاند, چون آن موقع من مسیحی بودم. به ایشان گفتم چرا بدون تحقیق لازم این حرف را می زنید؟ این باعث شد که یکی از همکلاسی هایم که تازه شیعه شده بود و خودش هم قبلا مسیحی بوده, متوجه شود که من هم مسیحی هستم و شروع کرد با من درباره خود انجیل و حضرت مسیح (علیه السلام) صحبت کند. کم کم چیز هایی را در خود انجیل نشانم داد. آنچه که نوشته شده بود, شایسته هیچ پیغمبری نبوده و نیست. وقتی که خودم می خواندم خیلی ناراحت می شدم که چرا در کتاب خدا این حرف ها نوشته شده است. در ادامه از من پرسید الان که این چیز ها را می دانید , حس نمی کنید دینی بهتر از دین اکنون تان است؟


گفتم: چه دینی؟ و اینجا بود که من را به دین اسلام دعوت کرد. اول حسابی ناراحت شدم، گفت: هنوز هم شک دارید؟ پس فقط جواب این سوال را برای من پیدا کنید.
گفت: وقتی یک طفل شش ماهه ی تشنه لب در دست پدرش هست و پدرش آب برایش می خواهد و دستش پر از خون این بچه می شود. و گفت: تحقیق کنید تا بفهمید چرا این اتفاق افتاد؟
و همین باعث شد که منی که گم شده بودم به راه هدایت برسم و این خواست خدا بود.

 رهیافتگان  : قرآن را خواندید؟
آن موقع نه! فقط بسم الله را می دانستم.

رهیافتگان  : چطور شد با همسرتان اشنا شدید؟ ایشان هم تازه مسلمانند؟
همسرم همان همکلاسی من است که من را در راه یافتن به حقیقت کمک کرد.

رهیافتگان  : به نظرتون زیباترین آیه قرآن کریم کدام آیه است؟
سوره مبارکه اخلاص آیه ۳,لم یلد ولم یولد
سوره مبارکه اخلاص آیه ۴,ولم یکن له کفوا احد
سوره مبارکه فاتحه آیه ۵,ایاک نعبد وایاک نستعین

چون این آیه ها نشان می دهند که خداوند متعال نیازمند نیست بلکه ما هستیم که به رحمت و محبت و کمک او نیاز داریم.

رهیافتگان  : اولین بار کی نماز خوندید و چه حسی داشتید؟
وقتی که منزل پدرم بودم و نشسته می خواندم. حس خیلی خوبی داشتم، خیلی خوشحال بودم چیز های هست که نمی توانم بیان کنم.

رهیافتگان  : بلافاصله محجبه شدید یا اینکه مدتی طول کشید تا محجبه شوید؟
بلافاصله, و از همان اوایل من را در دانشگاه مسخره می کردند.

رهیافتگان  : به نظرتان گسترش اسلام در هند چگونه است؟
بیشتر وهابی ها دارند تبلیغ می کنند. اینها یک جماعت دارند به اسم جماعت تبلیغاتی که حتی راننده تاکسی و آدم های ساده و کارمند را برای تبلیغ آمده می کنند. باز هم وقتی دشمن علیه اسلام توطئه می کنند خیلی ها می خواهند بدانند که اسلام درباره این چیز ها چه می گویند و شروع به تحقیق می کنند. باز هم خیلی ها هستند که اسلام واقعی را نمی شناسند.

رهیافتگان  : نظرتان در مورد حوادث کربلا و عاشورا چی هست؟
شاه است حسین(ع)، پادشاه است حسین(ع)
دین است حسین(ع)، دین پناه است حسین (ع)
سر داد و نداد دست در دست یزید،
حقا که بنای لا اله [الا الله] است حسین (ع)

رهیافتگان  :  به نظرتان چند درصد انتخاب اسلام توسط شما عقلانی بوده و چند درصد از روی احساس؟
هیچ وقت اینطوری فکر نکرده ام. ولی ۵۰/۵۰

رهیافتگان  : برای انتخاب عقلانی چه کردید؟
کتاب هایی را که به زبان انگلیسی راجع به اسلام بودند خواندم وت حقیقات بسیاری انجام دادم و از این سایت استفاده کردم.

https://www.al-islam.org/then-i-was-guided-muhammad-al-tijani-al-samawi

دین اسلام‌ کاملترین دین هست که خداوند متعال برای هر مسئله ای جواب را فرستاده است, فقط لازم است به قرآن،رسول خدا (ص) حضرت زهرا (س)و امام هایمان گوش کنیم.خداوند متعال اینها را برای هدایت مردم فرستاده و اینها را الگو قرار بدهیم.

رهیافتگان  : نظرتان در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف چی هست؟
شنیده ام که امام ما را به اندازه ۷۰پدر دوست دارد. ایشان را به عنوان پاره تن رسول خدا (ص) می شناسم. اگر ایشان نبود ما نمی بودیم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار