تاریخ انتشار :

سخنران حرم مطهر رضوی

زیارت باعث پاکی روح انسان می‌شود

انسان مومن باید طوری رفتار کند که خداوند از او راضی و خوشنود باشد و برای اینکه بدانیم آیا خداوند از ما راضی است یا نه ملاک‌هایی وجود دارد که از جمله این ملاک‌ها محبت امام حسین(ع) است

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) حجت‌الاسلام عمار یاسر در جلسه سخنرانی ویژه زائران عرب‌زبان که با حضور جمعی از اعضای هیئت‌های مذهبی کربلای معلی در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: زیارت امام رضا(ع) و هر امام معصوم دیگری باید موجب تغییر در رفتار ما نسبت به گذشته شود.


وی تصریح کرد: محبان امام رضا(ع) از نقاط مختلف جهان به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند و در کنار این زیارت باید با مفهوم ولایت امام معصوم بیشتر آشنا شوند و درباره این موضوع بیشتر تفکر کنند.
حجت‌الاسلام عمار با بیان اینکه زیارت باید باعث فاصله گرفتن ما از گناه شود، اظهار کرد: کسی که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شود، باید بیشتر از گذشته مراقب اعمالش باشد و اگر تا حالا نماز صبحش قضا می‌شد از این به بعد سعی کند که نمازش را به موقع بخواند.
وی ادامه داد: زائر امام رضا(ع) اگر تا کنون اهل غیبت کردن از دیگران بوده است، بعد از زیارت باید از غیبت کردن اجتناب کند. در غیر این صورت زیارت تاثیری در وجود او نگذاشته است.
سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: انسان مومن باید طوری رفتار کند که خداوند از او راضی و خوشنود باشد و برای اینکه بدانیم آیا خداوند از ما راضی است یا نه ملاک‌هایی وجود دارد که از جمله این ملاک‌ها محبت امام حسین(ع) است.
وی افزود: کسی که محبت حسین بن علی(ع) را در دل دارد، این محبت باید در اعمال او هم ظهور پیدا کند و تنها پیاده¬روی اربعین و تشرف به زیارت امام حسین(ع) کافی نیست، بلکه زائر این امام معصوم(ع) باید نسبت به ایشان معرفت داشته باشد و این معرفت باعث دوری او از گناه شود.
عمار یاسر یکی دیگر از ملاک‌های خشنودی خداوند از انسان را رضایت پدر و مادر دانست و ابراز کرد: کسی که می‌خواهد خداوند از او راضی باشد، باید سعی کند به پدر و مادر خود نیکی کند، چرا که خشنودی خداوند در رضایت پدر و مادر نهفته است.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: غیبت نکردن و خواندن نماز اول وقت از جمله کارهایی است که موجب خشنودی خدا از بنده‌اش می‌شود، پس باید مراقب باشیم که از دیگران غیبت نکنیم و نمازهای خود را اول وقت بخوانیم.
وی بیان کرد: انسان گاهی گرفتار مرض‌های روحی مثل کبر و حسد می‌شود و در این مواقع باید بسیار ذکر خدا گفت، چرا که تسبیح گفتن باعث پاکی جسم و روح انسان می‌شود و بسیاری از بیماری‌های جسمانی انسان هم با ذکر گفتن بهبود پیدا می‌کند.

منبع: آستان نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار