تاریخ انتشار :

بالی اندونزی

اولین همایش بین‌المللی گردشگری حلال در «بالی» اندونزی

نخستین همایش بین‌المللی گردشگری حلال ۲۰ تا ۲۲ بهمن ماه در شهر «بالی» اندونزی برگزار می‌شود.

     به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری icht؛ این همایش توسط دانشگاه ریاست جمهوری اندونزی با موضوع «گردشگری حلال: به سوی شناخت بهتر و مشاغل بیشتر» برگزار خواهد شد.

 

عارف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی و محمد ناصر، وزیر تحقیقات، فناوری و آموزش عالی این کشور از جمله سخنرانان این همایش بین‌المللی هستند.

در این همایش موضوعاتی مانند گردشگری دینی به عنوان بخشی از گردشگری حلال، گردشگری و غذای حلال، مدیریت گردشگری حلال، اقتصاد و امور مالی گردشگری حلال، چالش‌ها، فرصت‌ها و چشم‌اندازهای گردشگری حلال، نقش صنعت هواپیمایی، هتل‌ها و دانشگاه‌ها در گردشگری حلال و نیز نقش مساجد در گردشگری حلال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این همایش محققان و فعالان عرصه گردشگری آخرین یافته‌ها و جریان‌های تجربی، مفهومی و تئوری در زمینه صنعت گردشگری حلال را به اشتراک خواهند گذاشت.

گردشگری حلال یک عرصه جدید در صنعت گردشگری است و به همه فعالیت‌هایی منطق با اصول اسلامی برای جذب بیشتر مسلمانان به گردشگری گفته می‌شود. این صنعت به دلیل سود قابل توجه آن در سال‌های اخیر از سوی بسیاری از کشورها اعم از کشورهای غیر اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

بنابر آمارها، گردشگری حلال در سال ۲۰۱۴ سودی معادل ۱۴۲ میلیارد دلار داشته و در سال ۲۰۲۰ این رقم به ۲۳۳ میلیارد دلار خواهد رسید و بخش مهمی از گردشگری جهانی را تشکیل خواهد داد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار