تاریخ انتشار :

گردهمایی مسلمانان شمال آمریکا

مساجد،نیازهای معنوی و دینی را برطرف می‌کنند و تأثیر مثبتی بر سلامت روان و سلامت جسمی دارند

سارا بواگیلا، از مدیران اندیشکده شناخت و سیاست اجتماعی در آمریکا از لزوم جذب جوانان مسلمان به مساجد به منظور افزایش سلامت روانی و اجتماعی جامعه مسلمانان گفت.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری AboutIslam؛ بواگیلا در جریان گردهمایی مسلمانان شمال آمریکا که به تازگی در شهر شیکاگو برگزار شد، در مورد لزوم جذاب‌ کردن فضای مساجد برای نسل جوان سخن گفت.

وی تأکید کرد: باید بررسی کرد که چگونه می‌توان مساجد را به مکانی جذابتر برای نسل جوان تبدیل کرد.

بواگیلا با اشاره به اینکه اندیشکده شناخت و سیاست اجتماعی طرحی با عنوان «بازیابی اماکن اسلامی» را آغاز کرده، گفت: هدف اصلی این طرح ارتباط دوباره نسل در حال توسعه جوانان مسلمان آمریکا با مساجد خودشان است.

وی با اشاره به تأثیر مثبت حضور گسترده در مساجد برای جوامع اسلامی گفت: هرچه بیشتر جوانان در مساجد حضور یابند، تمایل بیشتری برای مشارکت در زندگی مدنی و تأثیرگذاری بر جامعه پیدا می‌کنند.

سارا بواگیلا افزود: مساجد نه تنها نیازهای معنوی و دینی را برطرف می‌کنند بلکه تأثیر مثبتی بر سلامت روان و سلامت جسمی دارند.

وی تأکید کرد: برای جذب نسل جوان، مساجد می‌بایست پذیرای جمعیت متنوع مسلمانان از فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف باشند. یکی از پیشنهادات این است که هر مسجد یک کمیته استقبال داشته باشد تا تازه‌واردها احساس تعلق پیدا کنند.

بواگیلا افزود: همچنین مسئولان مساجد باید فضایی فراهم کنند که همه جوانان مسلمان صرفنظر از نژاد و فرهنگشان در مسجد احساس راحتی کنند.

جذب مسلمانان به مساجد در شرایط کنونی که جامعه مسلمانان آمریکا بیش از همیشه به دلیل مسائل سیاسی هدف تبعیض و خشونت قرار گرفته‌، اقدامی در جهت بهبود سلامت اجتماعی جامعه مسلمانان در آینده خواهد شد.

لازم به ذکر است، مسلمانان آمریکا متنوع‌ترین گروه دینی این کشور به لحاظ قومیتی و فرهنگی هستند. یک سوم آنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. مسلمانان جوانترین گروه دینی آمریکا هستند که بیش از ۸۰ درصد جمعیت آنان زیر ۵۰ سال است. جوانان مسلمان هم به اندازه مسلمانان میانسال دین را عامل مهمی در زندگی خود می‌دانند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار