تاریخ انتشار :

استانبول

مسابقه بین‌المللی کاریکاتور با موضوع «بیت‌المقدس»

در رقابت کاریکاتور بیت‌المقدس که در استانبول برگزار شد، در مجموع ۲۳۲ هنرمند کاریکاتوریست از ۳۹ کشور مختلف جهان شرکت کردند و ۶۴۲ کاریکاتور با موضوع بیت‌المقدس در آن به نمایش گذاشته شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از دیلی صباح، بیش از ۲۰۰ کاریکاتوریست از سراسر جهان، روز گذشته با شرکت در یک رقابت کاریکاتور در زمینه طراحی اثری با موضوع «بیت‌المقدس» و «مسجدالاقصی»، نگرانی خود را نسبت به مسئله قدس ابراز کردند.

این مسابقه کاریکاتور توسط انجمن استانبول برای حفاظت و نگهداری میراث عثمانی در مجاورت قدس با هدف کمک به ایجاد آگاهی بیشتر درباره بیت‌المقدس از طریق کاریکاتور برگزار می‌شد. در مجموع ۲۳۲ هنرمند کاریکاتوریست از ۳۹ کشور مختلف در این رقابت‌ها شرکت کردند و ۶۴۲ کاریکاتور با موضوع بیت‌المقدس در آن به نمایش گذاشته شدند.

احمد آلتائی، هماهنگ کننده مسابقه، به خبرنگاران گفت: هدف از این رقابت ها، ایجاد مشارکت مثبت در مسئله بیت المقدس است. راه حل این مشکل از راه دیپلماسی یا سیاسی میسر نمی شود.

همچنین فتی گورکان مرمرتاز، برنده جایزه ویژه صلاح الدین نیز گفت: علاقه وی به آرمان فلسطین به سال ۱۹۶۷ بازمی‌گردد.

حسن امیدی، کاریکاتوریست ایرانی و برنده جایزه ویژه عبدالحمید دوم، گفت: من امیدوارم که کاریکاتوریست‌ها در سراسر دنیا بتوانند صدای فلسطینیان ستمدیده را بشوند.

لازم به ذکر است: در ۶دسامبر، رئیس جمهور آمریکا طی اقدامی جنجالی و تنش‌زا بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و اعلام کرد که به زودی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل می شود. این اقدام خشم گسترده جهانی را علیه آمریکا و اسرائیل برانگیخت و تاکنون راهپیمایی‌های ضدصهیونیستی بسیاری در سراسر جهان اسلام برگزار شد.

همچنین در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی که هفته گذشته در استانبول برگزار شد، شرکت کنندگان به صورت رسمی اعلام کردند که بیت المقدس برای همیشه پایتخت فلسطین می ماند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار