تاریخ انتشار :

رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران

در اسلام هر چیزی را که حلال و یا حرام اعلام شده برای رسیدن به انسان کامل است

رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت انسان سالم از منظر اسلام نسبت حلیت و امنیت مواد غذایی را تبیین کرد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) بهروز جنت، رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های اسلام برای انسان تعالی اوست اظهار کرد: این امر از طریق تکامل انسان و به عبارتی انسان کامل به وجود می‌آید.
وی افزود: در اسلام هر چیزی را که حلال و یا حرام اعلام شده برای رسیدن به انسان کامل است یکی از پیش شرط‌های انسان کامل نیز انسان سالم است؛ در تعاریف سازمان بهداشت جهانی انسان سالم انسانی است که روح سالم، جسم سالم، روان سالم و دارای ارتباط اجتماعی درستی است.


جنت بیان کرد: غذا و حلیت آن از این منظر است که اهمیت پیدا می‌کند، دارد غذای سالم و غذای حلال برای طی کردن مسیر انسان سالم ضروری هستند.
وی ادامه داد: اسلام در دنیا تنها دینی است که علاوه بر مسأله حلیت مواد غذایی و باید‌ها و نباید‌های هنجاری در این رابطه به بعدی دیگر نیز توجه دارد و آن این است هر چیزی برای سلامتی مضر باشد حرام اعلام شده است از این منظر امنیت غذایی با حلیت ارتباط پیدا می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه حلیت گفت: خوشبختانه همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال در مشهد فتح بابی برای هم فکری تمام فعالان حوزه حلال بود در این همایش بزرگانی از مذاهب مختلف اسلامی و دانشمندانی از برخی کشور‌های مسلمان و همچنین پژوهشگران برجسته‌ای از دانشگاه‌های علوم پژشکی کشور حضور داشتند که طی دو روز به بررسی مهمترین چالش‌های حوزه حلیت پرداختند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن این همایش طی سال‌های آینده یادآور شد: در سال آینده این همایش در تبریز که به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است برگزار می‌شود امیدواریم همه بزرگان حوزه حلال در این همایش حضور پیدا کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار