تاریخ انتشار :

پاکستان

شروع فعالیت سازمان «نظارت حلال» در پاکستان

به گفته یک وزیر پاکستانی قرار است سازمان «نظارت حلال» در پاکستان که از دو سال پیش خبر تاسیس آن رسیده بود به زودی آغاز به کار کند و علاوه بر توسعه بخش اقتصادی، هدف این سازمان جلوگیری از ورود کالاهای غیرحلال به کشور است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) سازمان «نظارت بر محصولات حلال» در پاکستان که از سال ۲۰۱۵ تاسیس شده و تاکنون خبری از آغاز فعالیت آن نبود به زودی روی کار می‌آید.

 رنوا تنویر حسین وزیر فدرال علوم و فناوری پاکستان در جلسه‌‌ای که با مقامات وزارتخانه داشت از این پیشرفت خبر داد و مسئولین این بخش را به استخدام کارکنان و راه اندازی این سازمان نظارتی تشویق کرد.

وی بر اهمیت ایجاد این سازمان برای توسعه صنایع مختلف حلال در این کشور از جمله صنایع غذایی، بهداشتی و زیبایی خبر دارد.

در این میان پاکستان امیدوار است بتواند صادرات حلال خود را در سال‌های آینده به ۱ میلیارد دلار آمریکا برساند و در تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این منظور بوده است، اما به نظر می‌رسد این امر با شتاب بالایی پیش نمی‌رود. درحالی که بازار حلال جهانی ارزشی به مبلغ تریلیون‌ها دلار دارد تاکنون پاکستان بخش بسیار کمی از این تجارت یعنی ۲۵ میلیون دلار آمریکا را به خود اختصاص داده است.

دلیل دیگر راه اندازی این سازمان نظارت حلال، جلوگیری از ورود کالاهای غیرحلال و غیراسلامی به این کشور اعلام شده است. به علاوه اینکه در سال‌های اخیر شکایات زیادی علیه واردکنندگان محصولات غذایی انجام شده و مواد اولیه غیرحلال در کالاها وجود داشته که به دلیل نبود یک سیستم نظارتی این مشکل همچنان پابرجاست.

کارشناسان بر این باور هستند تا زمانی که یک سازمان نظارت حلال در پاکستان وجود نداشته باشد هیچ تضمین و اطمینانی بر ورود محصولات ۱۰۰ درصد حلال و اسلامی وجود نخواهد داشت.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار