تاریخ انتشار :

بیروت

سمینار «اعجاز قرآن در آفرینش جهان»

سمینار علمی «اعجاز قرآن در آفرینش جهان» با سخنرانی رئیس اعجاز علمی قرآن و سنت لبنان در شهر «بیروت»، پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از روزنامه لبنانی المستقبل؛ محمد فرشوخ؛ رئیس انجمن اعجاز علمی قرآن و سنت لبنان و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ادبیات، علوم و فن‌آوری لبنان سخنران این سمینار بود.

در این سمینار که در مرکز اسلامی «محمد النّفی»، محله «عائشه بکار» شهر «بیروت»، پایتخت لبنان برگزار شد، تطبیق اکتشافات علمی نجوم با آیاتی که در قرآن کریم متعرض آن شده‌است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست علمی، مسئله آفرینش جهان و بسط آن، عمر و پایان دنیا و این موضوع که جهان مخلوق خالق است، تحلیل و بررسی شد.

در انتهای این نشست علمی  نیز کتابی با عنوان«من تزکی؛ کسی که پاکی جست» به حاضران تقدیم شد.

گفتنی است اعجاز علمی قرآن، نظریه‌ای است که با تطبیق مطالب قرآن با یافته‌های علوم تجربی، در پی اثبات معجزه بودن قرآن است. بنا بر نظریه اعجاز علمی قرآن، این کتاب از حقایقی در زمینه علوم، به ویژه علوم تجربی سخن گفته است که در عصر نزول قرآن کشف نشده و از آنجا که بیان چنین حقایق علمی در آن زمان از توان انسان بیرون بوده، باید قرآن را معجزه پیامبر اسلام(ص) و کتابی از سوی خداوند دانست. اشاره قرآن به مسائلی چون حرکت وضعی و انتقالی زمین، پیدایش حیات از آب، نیروی جاذبه زمین و زوج بودن گیاهان و جانوران، نمونه‌های اعجاز علمی قرآن کریم دانسته شده است.

این موضوع در میان اندیشمندان و متخصصان علوم قرآنی دارای موافقان و مخالفانی است و از موضوعات چالشی به شمار می‌رود

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار