تاریخ انتشار :

مؤسسه علمی، فرهنگی و پژوهشی «مؤمنان بدون مرز»،

برگزاری همایش اسلام سیاسی در اروپا؛ تاریخ و تحولات

مؤسسه علمی، فرهنگی و پژوهشی «مؤمنان بدون مرز»، همایشی بین‌المللی با موضوع «اسلام سیاسی در اروپا» در شهر «ونیز» ایتالیا برگزار می‌کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری gulf۳۶۵.co؛ این همایش روزهای جمعه و شنبه (۲۴ و ۲۵ آذرماه) در شهر «ونیز» ایتالیا برگزار می‌شود.

 


این همایش، با هدف بررسی تحقیقی پیرامون مشکلات مسلمانان در غرب و با مشارکت مؤسسه علمی و تحصیلات تکمیلی گرانادا، دانشگاه پادوا، دانشگاه شرقی یونایتد، مؤسسه علمی، فرهنگی و پژوهشی «مؤمنان بدون مرز»، مؤسسه چنی و مرکز دانشگاهی فرهنگ، قانون و ادیان برپا خواهد شد.

نخبگان دانشگاهی و پژوهشگران متخصص این حوزه از اروپا، کشورهای عربی و آمریکا به بحث و تبادل‌نظر پیرامون این موضوع و مشارکت در نظریه اجتماعی درک دقیق از مسلمانان اروپا می‌پردازند.

این همایش در دو محور کلی  «اسلام و اسلام سیاسی در اروپا؛ تاریخ و تحولات» و «اسلام سیاسی در اروپا؛ سازمان‌ها،  تصور‌ها و راهبردها» خواهد بود.

واقعیت اسلام و مسلمانان در اروپا، تاریخ تشکیل جریان اسلامی پویا و یکپارچه در غرب، به‌کارگیری اسلام‌گرایان در غرب، منافع اسلامگرایان از بستر اروپایی و سازگاری با راهبرد و دیدگاه گروه‌های اسلام سیاسی در اروپا از جمله محورهای این همایش است.

مؤسسه علمی فرهنگی پژوهشیِ «المومنون بلاحدود»(مؤمنان بدون مرز) در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط جمعی از اندیشمندان مسلمانی از کشور‌های عربی و به صورت غیردولتی به مرکزیت شهر رباط (کشور مغرب) بنیان نهاده شد.

«مومنان بدون مرز»، شمار بسیاری از پژوهشگران مختلف ویژه جوانان را گردآورده و در نظر دارد تا با ایجاد فضای معرفتی آزاد و پویا، در تعامل و تعاطی میان مسائل تجدد و اصلاح‌گری دینی در جوامع عربی ـ اسلامی نقش ایفا کند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار