تاریخ انتشار :

مرکز تحقیقات «پیو»

جمعیت رو به رشد مسلمانان اروپا

طبق تازه‌ترین گزارش‎ها، حتی اگر مهاجرت به اروپا از همین لحظه متوقف شود، باز هم تا ۲۰۵۰، روند افزایش جمعیت مسلمانان قاره سبز، سیری صعودی به خود خواهد دید.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از اکسپرس تریبیون، مرکز تحقیقات «پیو» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: چنانچه روند مهاجرت قانونی به اروپا، در سطح متوسط باقی بماند؛ تا چند دهه دیگر، مسلمانان حدود ۱۱ درصد از جمعیت قاره سبز را به خود اختصاص خواهند داد.

گفتنی است پیو در این تحقیقات که «جمعیت رو به رشد مسلمانان اروپا» نام دارد، ۳ سناریو را مطرح می‌کند که عبارتند از تخمین جمعیت احتمالی مسلمانان اروپا با فرض اینکه مهاجرت در سطوح متوسط یا زیاد انجام بگیرد و یا به طور کامل متوقف شود.

نتیجه آنکه، حتی اگر مهاجرت به قاره سبز از همین لحظه متوقف شود، تا سال ۲۰۵۰، جمعیت مسلمانان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به اضافه نروژ و سوئیس، از رقم فعلی ۴.۹ درصد به حدود ۷.۴ درصد، افزایش خواهد یافت.

اما چنانچه مهاجرت با سرعتی متوسط و بر مبنای روندی که پیش از آغاز بحران خاورمیانه رواج داشت، ادامه یابد؛ این رقم با بیش از ۲ برابر افزایش به ۱۱.۲ درصد می‌رسد.

این درحالی است که اگر مهاجرت به قاره سبز از الگوی سال‌های آغاز بحران خاورمیانه یعنی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، پیروی کند؛ مسلمانان در سال میلادی ۲۰۵۰، حدود ۱۴ درصد از جمعیت اروپا را به خود اختصاص خواهند داد.

در سناریو توقف مهاجرت، فرانسه که در سال ۲۰۱۶، حدود ۵.۵ میلیون مسلمان را در خود جای داده بود، همچنان به عنوان خانه اول مسلمانان اروپا شناخته خواهد شد.

در سناریو دوم مبنی بر ادامه مهاجرت با سرعت متوسط، انگلیس که در حال حاضر مقصد اول مهاجرین غیر مسلمان است، در اسکان مسلمانان از فرانسه پیشی می‌گیرد حال آنکه در سناریو سوم مبنی بر پیروی از الگوی سال‌های بحران، این جایگاه به آلمان اختصاص می‌یابد که در ۲ سال گذشته، ۱.۵ میلیون پناهجو را به خود راه داده است.

منبع مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار