تاریخ انتشار :

سازمان دایره اسلامی آمریکای شمالی

موافقت‌نامه ای به نام «بندگان خدا، خدمتگزاران بشریت»

سازمان دایره اسلامی آمریکای شمالی موافقت‌نامه ای با عنوان «بندگان خدا، خدمتگزاران بشریت» به منظور آشنایی غیرمسلمانان و ساکنان مسیحی با دین اسلام و گسترش روابط میان ادیانی و میان فرهنگی برگزار کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از  aboutislam، سازمان دایره اسلامی آمریکای شمالی در شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا موافقت‌نامه ای با عنوان «بندگان خدا، خدمتگزاران بشریت» برگزار کرد.

 

چندین سخنران مسلمان در این کنوانسیون به صحبت پرداخته و موعظه‌های معنوی پیرامون موضوعات اسلامی، پیروان اسلام و مومنان ارائه دادند. یک بخش کامل این کنوانسیون نیز به «آشنایی با همسایه مسلمان شما» اختصاص داشت و بخش روابط عمومی «عوت اسلامی» برپایی این بخش را برعهده داشت.

به منظور ارتقاء رویداد، پلاکاردهای زیادی نصب شده بودند و اصول پنجگانه دین اسلام، اعتقادات اولیه، معانی حقیقی قوانین شریعت و دیگر بخش‌های مهم و پایه‌ای دین اسلام را برای حاضران توضیح می‌دادند. به علاوه پلاکاردهایی نیز به بانوان برجسته مسلمان در گذشته و حال اختصاص داده شده بودند.

ابتهاج محمد، ورزشکار محجبه مسلمان و برنده مدال برنز در مسابقات المپیک از میان بانوان مورد اشاره محسوب می‌شد وی که نخستین عضو محجبه تیم ملی آمریکا در مسابقات المپیک محسوب می‌شد.

حضور غیرمسلمانان در کنوانسیون

سوزان ایتانی تازه مسلمانی که همراه با دوستان و آشنایان غیرمسلمان خود در این گردهمایی شرکت کرده می‌گوید: من خواهرم و دوستم را به این همایش آوردم و معتقدم بسیار مهم است که آن‌ها با چشمان خودشان اسلام را ببینند و با آن آشنا شوند.

این نشست میهمانان غیرمسلمانی را نیز داشت که از جمله آن‌ها بانوان یک گروه مطالعه «انجیل» بودند. یکی از دوستان ایتانی که در این گردهایی شرکت کرده گفت: من با وجودی که یک مسیحی باپتیست هستم اما مشتاق آشنایی با ادیان و فرهنگ‌های ملت‌های دیگر می‌باشم.

وی افزود: ما باید همدیگر را دوست بداریم و بدانیم صرف نظر از اینکه به چه دین و مذهبی اعتقاد داریم یا اینکه چه نژاد و رنگ پوستی داریم همگی مخلوقات خداوند متعال هستیم. من حق ندارم که تعیین کنم اعتقادات دینی فرد دیگری درست است یا غلط.

یکی دیگر از غیرمسلمانان از می سی سی پی نیز گفت: من خوشحالم که به اینجا آمده‌ام و شگفت زده شدم از اینکه می‌دیدم اسلام و مسیحیت مشابهات زیادی با هم دارند. این اولین باری است که می‌نشینم و درباره اسلام می‌آموزم.

وی افزود: چیزهای زیادی که درباره اسلام شنیدم همان اعتقاداتی هستند که پیش از این به آن‌ها باور داشتم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار