تاریخ انتشار :

رایزن فرهنگی ایران در کاراکاس

معرفی «رساله حقوق امام سجاد» در رادیو ونزوئلا

رایزن فرهنگی ایران در کاراکاس با حضور در رادیو «ناسیونال ونزوئلا» فعالیت‌های این مرکز در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کاراکاس را تشریح کرد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی caracas.icroo؛ بنا به دعوت مدیر برنامه رادیو ناسیونال ونزوئلا (RNV) حسین میرزایی‌ونی، رایزن فرهنگی ایران در کاراکاس ضمن شرکت در یک برنامه رادیویی زنده به مناسبت برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کاراکاس به تشریح فعالیت‌های این مرکز در نمایشگاه پرداخت.
این برنامه به صورت میزگرد و با حضور رایزن فرهنگی و کارلوس پارّا، مدیر انتشارات گالاک اجرا شد.
یکی از محورهای مورد بحث در این میزگرد، فعالیت‌های مشترک این نمایندگی با انتشارات گالاک در حوزه چاپ و نشر منابع ایرانی و اسلامی در ونزوئلا بود.
این برنامه فرصت مناسبی برای معرفی آثار منتشرشده رایزنی فرهنگی در کشور ونزوئلا بود و در این میزگرد که ۳۰ دقیقه به طول انجامید کتاب‌های «اندرزنامه‌ای برای یک حکومت مطلوب»(نامه امام علی(ع) به مالک اشتر)، «رساله حقوق امام سجاد(ع)»، «قصه‌های ایرانی برای بچه‌های آمریکای لاتینی» و «ایران؛ مهد فرهنگ و تمدن» که در نمایشگاه کاراکاس عرضه شده بود، برای شنوندگان معرفی و به سؤالات مجری در این خصوص پاسخ داده شد.
کتاب «رساله حقوق امام سجاد(ع)» با عنوان اسپانیولی«Tratado de derecho Risalat al – huquq» به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری مؤسسه انتشاراتی گالاک (Editorial Galac) به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب دو زبانه (عربی و اسپانیولی) در قالب ۸۲ صفحه در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده و از مقدمه‌ای در ۴ صفحه مجزا برخوردار است که در آن به طور اجمالی به زندگانی امام سجاد(ع) و سیره و اندیشه سیاسی آن امام بزرگوار، اشاره شده است.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کاراکاس از ۲۰ آبان‌ماه آغاز به کار کرد و به مدت ۱۰ روز ادامه داشت.
رایزنی فرهنگی کشورمان نیز همانند سال‌های گذشته با بیش از ۲۰۰ عنوان آثار تالیف و ترجمه‌شده به زبان‌های اسپانیولی و انگلیسی در حوزه‌های مختلف معرفتی اعم از قرآن، معارف اسلامی و الهیات شیعی، متون ادب فارسی، ادبیات کودکان،  فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، اماکن تاریخی و گردشگری ایران، لوح‌های فشرده درباره معرفی ایران و همچنین تعدادی از فیلم‌های دوبله شده به زبان اسپانیولی در نمایشگاه سال جاری ونزوئلا شرکت کرد.
کتاب رساله حقوق امام سجاد(ع) به اسپانیولی
در طبقه دوم نمایشگاه غرفه‌ای نیز به عرضه آثار شیعی اختصاص یافت که مرکز تبادلات فرهنگی ایران و آمریکای لاتین یا سیسیل(CICIL ) نام داشت و وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق در قم بود.
مؤسسه اندیشه شرق به عنوان یک مرکز فرهنگی ونزوئلایی در این کشور به ثبت رسیده و امسال نیز در نمایشگاه کتاب کاراکاس با غرفه مستقلی حضور یافت. مؤسسه مذکور در چندین کشور آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا فعال است.
رادیو ناسیونال یا RNV هر ساله در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب کاراکاس به طور مستقیم به پخش زنده برنامه‌های این رویداد بزرگ فرهنگی می‌پردازد و یکی از برنامه‌های پرمخاطب و مهم آن معرفی آثار جدید شرکت‌کنندگان نمایشگاه مذکور است
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار