تاریخ انتشار :

استانبول

همایش بین‌المللی «اسلام‌هراسی و چشم‌‌اندازه آینده، میان واقعیت و امید»

همایش بین‌المللی «اسلام‌هراسی و چشم‌‌اندازه آینده، میان واقعیت و امید» روزهای یکم تا سوم اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی شهر «استانبول» ترکیه برگزار خواهد شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری diae.net؛ تعصب، نفرت و ترس از اسلام و مسلمانان به مسئله‌ای واضح و آشکار در جوامع غیراسلامی تبدیل شده است.
 
امروزه واژه «اسلام‌هراسی» از سوی برخی افراد و گروه‌ها برای افزایش احساس نفرت، ترس و احکام از پیش تعیین‌شده علیه اسلام و مسلمانان به کار گرفته می‌شود.

همایش «اسلام‌هراسی و چشم‌انداز آینده، میان واقعیت و امید» در ترکیه به منظور ایجاد راه‌حل و راهبردهای عملی برای کاهش پیامدهای منفی پدیده اسلام‌هراسی و آگاهی‌بخشی نسبت به این پدیده در میان افراد، جوامع و کشورها برگزار خواهد شد.

از جمله اهداف برپایی این همایش، «تجلی مفهوم اسلام‌هراسی از جنبه حقیقت و دلالت مضامین آن»، «بررسی فهم پدیده اسلام‌هراسی و عوامل مؤثر بر رشد آن»، «چشم‌انداز تأثیر پدیده اسلام‌هراسی بر مسلمانان در کشورهای غربی به‌طور خاص و در جهان به‌طور عام» و «بیان تأثیرات پدیده اسلام‌هراسی بر حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی» عنوان شده است.

این همایش در چهار محور اصلی «مفهوم اسلام‌هراسی و دلایل ارتباط اسلام به این اصطلاح»، «عوامل تشکیل پدیده اسلام‌هراسی»، «چشم‌انداز ابعاد پدیده اسلام‌هراسی و انعکاس آن بر حیات فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی» و «ایجاد راهبرد‌های جدید برای مقابله با اسلام‌هراسی» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا دوازدهم فروردین ماه سال آینده فرصت دارند تا اصل مقالات خود را به پست الکترونیکی «islamophobia۱۲۳۴۵@gmail.com» ارسال کنند.

یادآور می‌شود که این همایش با همکاری دانشکده الهیات دانشگاه اردن و مؤسسه اردنی «نباء» که مجری همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی است، برگزار خواهد شد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار