تاریخ انتشار :

به روایت کانال شهرک غرب

راهپیمایی اربعین حسینی در هلند

موقعی که رفتم بلیط هواپیما بگیرم مسئول آژانس هواپیمایی که یک عراقی بود به من گفت در آنجا به پول نیاز نداری و هر چیزی خواستی آنجا فراهم هست. اول باور نمیکردم ولی وقتی به آنجا رفتم فقط ده یورو پول سیم کارت دادم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   راهپیمایی سکوت به مناسبت اربعین حسینی با حضور مردم از کشورهایی مثل افغانستان، عراق، ایران، ترکیه، هلند در شهر روتردام هلند برگزار شد. در پایان این راهپیمایی خبرنگار هلندی روبرت فن لانسخوت از تجربه خودش از حضور در راهنمایی اربعین در کشوری که داعش حضور داشت گفت که نکات جالبی داشت.

میگفت: موقعی که رفتم بلیط هواپیما بگیرم مسئول آژانس هواپیمایی که یک عراقی بود به من گفت در آنجا به پول نیاز نداری و هر چیزی خواستی آنجا فراهم هست. اول باور نمیکردم ولی وقتی به آنجا رفتم فقط ده یورو پول سیم کارت دادم.

 

وقتی در فرودگاه دوسلدورف سوار هواپیما به سمت نجف شدم، تقریبا تمام مسافران عراقی های مقیم هلند بودند که برای شرکت در مراسم اربعین به عراق میرفتند. هر چند دقیقه یک بار بغل دستی من بلند فریاد میزد: «لبیک یا حسین» و همه بعد از او تکرار میکردند.

نوامبر ۲۰۱۷

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار