تاریخ انتشار :

ترکیه

اجلاس جهانی حلال در استانبول

اجلاس جهانی حلال از روز پنجشنبه(دوم آذرماه) با مشارکت نمایندگان ۵۷ کشور در شهر استانبول ترکیه آغاز می‌شود.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی؛ این اجلاس با حمایت و نظارت «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه برگزار خواهد شد و تا چهارم آذر ادامه دارد.

انتظار می‌رود رهبران و رؤسای جمهور کشورهای سومالی، پاکستان، مالزی و نمایندگان برخی سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان همکاری اسلامی، بانک اسلامی توسعه و مجمع بین‌المللی فقه اسلامی در آن حضور یابند.

همچنین، قرار است در حاشیه این اجلاس، پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی محصولات حلال کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (حلال اکسپو ۲۰۱۷) با همکاری مرکز اسلامی توسعه تجارت و مؤسسه استاندارد کشورهای اسلامی برگزار شود.
در این نمایشگاه محصولاتی از صنایع غذایی حلال، گردشگری اسلامی، سرمایه‌گذاری اسلامی، شیمی حلال، لوازم آرایشی و دارو ارائه خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۷۵۰۰ تن از فعالیت‌های این نمایشگاه بازدید کنند و نمایندگان ۱۵۰ برند تجاری، مؤسسه و سازمان بزرگ از ۸۰ کشور در آن حضور یابند.

در حاشیه این اجلاس و نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهایی نیز با موضوع «سرمایه‌گذاری اسلامی»، «صنایع غذایی حلال»، «گردشگری اسلامی»، «حج و عمره»، «پزشکی، دارو و شیمی حلال» و «سبک زندگی اسلامی و منسوجات حلال» در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های «لطفی قیردار» شهر استانبول برگزار خواهد شد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار