تاریخ انتشار :

در راهپیمایی اربعین انجام گرفت

بانوی اسلام شناس رهیافته فرانسوی در مسیر زائران اربعین به خاک سپرده شد + تصاویر

اسلام شناس مسلمان فرانسوی خانم (ماری پیر والکمن) معروف به (مریم ابو الذهب) بنا بر وصیتنامه اش در نجف اشرف تشییع شد ودر مسیر زائران اربعین حسینی آرام گرفت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از  آستان علوی/ ماری پیر والکمن بانوی اسلام شناس مسلمان فرانسوی خانم ماری پیر والکمان که پس از مسلمان شدن نام (مریم ابوالذهب) را برای خود برگزیده بود در فانی را وداع گفت وبنا بر وصیتنامه اش در صحن مطهر علوی تشییع شد ودر حسینیه ای در جاده نجف کربلا در نزدیکی عمود شماره ۱۷۲ به خاک سپرده شد.

مریم ابوالذهب در سال (۱۹۵۲م) در خانواده ای کاتولیک به دنیا آمد و در سن ۱۸ سالگی به دین مبین اسلام گروید ومذهب اهل بیت (ع) را برگزید. وی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه پاریس می باشد و سالها در موسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی پاریس (INALCO) بعنوان استاد وپژوهشگر فعال بود ودر زمینه روابط اجتماعی شیعیان وسنی های پاکستان وافغانستان مطالعات زیادی را ارائه کرد.

این استاد و پژوهشگر فرانسوی نقش فعالی در منعکس کردن وضعیت فاجعه آمیز ومظلومانه شیعیان پاکستان وافغانستان ایفا کرد و همواره در فضای آکادمیک و تبلیغاتی غرب مظلومیت شیعیان پاکستان و افغانستان را مطرح می کرد، او طى سفرهاى خود به خاورمیانه چندین بار به زیارت عتبات عالیات مشرف شد و با اساتید دانشگاهی و مراجع عظام نجف دیدار کرد و وصیت نمود پس از مرگش در مسیر زائران اربعین دفن شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار