تاریخ انتشار :

بنیاد «امداد اسلامی»

برگزاری کمپین سالانه «روز کرامت»

بنیاد «امداد اسلامی» در آمریکا با همکاری دیگر سازمان‌های مدنی، قصد برگزاری کمپین سراسری «روز کرامت» در شهرهای بزرگ را دارد که هدف آن کمک به نیازمندان، فقرا و بی‌خانمان‌ها است.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از surfky، بنیاد «امداد اسلامی» در آمریکا کمپین سالانه «روز کرامت» را در شهرهای بزرگ در آمریکا برگزار می‌کند. امداد اسلامی آمریکا از سازمان‌های متعدد اجتماعی در سرتاسر ایالات متحده برای برگزاری این کمپین ملی کمک گرفته است.

کمپین روز کرامت متشکل از نشست‌های متعددی به منظور گردآوری کمک‌های سالانه مردمی برای نیازمندان، بی‌خانمان‌ها و افراد کم درآمد جامعه است. در این رویداد، در میان ارائه دیگر خدمات جامعه شناختی، تهیه غذا برای فقرا و مستمندان، کت و البسه گرم زمستانی به ویژه به بی‌خانمان‌ها، کیت‌های بهداشتی و تست‌های سلامتی ارائه خواهد شد. شرکت کنندگان در این مراسم همچنین می‌توانند اطلاعات ضروری برای پیدا کردن شغل، مسکن، چگونگی درمان اعتیاد، خدمات مربوط به قوانین مهاجرت و پناهندگی و غیره را دریافت کنند.

نخستین مراسم این رویداد قرار است شنبه این هفته در پارک شهر لکسینگتون در کنتاکی مرکزی از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر برگزار شود.

انوار خان رئیس سازمان امداد اسلامی آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: ما سال‌هاست کمپین «روز کرامت» را برگزار می‌کنیم. این رویدادها افراد را قادر به دسترسی به اقلام و خدمات ضروری برای زندگی می‌کنند.

فقر و بی‌خانمانی دو مشکل عمده در آمریکا

انوار خان افزود: متاسفانه فقر و بی‌خانمانی مشکلات بزرگ امروز در جامعه آمریکا هستند و شواهد نشان می‌دهند که این دو معضل بزرگ رو به وخامت گذاشته‌اند، به همین جهت نیز برگزاری روز کرامت اهمیت زیادی دارد. به علاوه‌ی دریافت غذا، لباس گرم و کمک‌های درمانی، نیازمندان همچنین در این رویداد می‌توانند درباره سازمان‌ها و نهادهای مختلف امدادی موجود در آمریکا اطلاعات دریافت کنند. آن‌ها با مراجعه به این مراکز حمایت و منابع ضروری برای بازگشت به مسیر خودکفایی را خواهند یافت.

لازم به ذکر است فقر و بی‌خانمانی در ایالات متحده آمریکا هم اکنون رو به افزایش گذاشته است. بر اساس گزارش اخیر اداره آمار آمریکا، در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۳ میلیون نفر در این کشور از فقر رنج می‌بردند. با توجه به اینکه کنگره آمریکا در سال‌های اخیر خدمات اجتماعی متعددی را قطع کرده است این وضعیت قطعا رو به وخامت خواهد گذاشت.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار