تاریخ انتشار :

معرفی فرهنگ اسلامی

برنامه ای با نام «ملاقات با همسایگان مسلمان: پل زدن میان فرهنگ‌ها با غذا و گفت‌وگو»

هدا ابراهیم محقق، مدرس دانشگاه، نویسنده و سخنران اهل مینه‌سوتا ۶ آبان‌ماه با برگزاری ضیافت معرفی فرهنگ اسلامی در پارک شهر «ویت پارک» ایالت مینه‌‌سوتا میزبان غیرمسلمانان می‌شود.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبریSCTimes؛ ابراهیم به همراه همسرش «عبدی مهاد» که از مهاجران سومالی هستند، مدت‌ها خانه خود را به محل گردهمایی مسلمانان و غیرمسلمانان تبدیل کرده بودند تا آن‌ها بتوانند در فضایی دوستانه گردهم بیایند و در مورد تصورات نادرستی که در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد، گفت‌وگو کنند.

هدا ابراهیم این‌بار با همکاری مسئولان شهر ویت پارک قرار است این ضیافت را در مقیاسی بزرگتر در پارک شهر برگزار کند.

این برنامه با نام «ملاقات با همسایگان مسلمان: پل زدن میان فرهنگ‌ها با غذا و گفت‌وگو» روز ۶ آبان ماه برگزار خواهد شد.

گفت‌وگوها در این برنامه بر ارزش‌های فرهنگی مشترک میان ادیان مختلف تمرکز خواهد داشت و مردم با غذاهای سنتی مسلمانان سومالیایی پذیرایی خواهند شد.

هدا ابراهیم امیدوار است که این برنامه نقطه آغازی برای تقویت شناخت و دوستی مسلمانان و غیرمسلمانان و زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام و مسلمانان باشد.

با گسترش گفتمان اسلام‌هراسی پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا، بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان این کشور با برگزاری برنامه‌های مختلف تلاش می‌کنند که زمینه را برای افزایش شناخت پیروان ادیان مختلف از یکدیگر و زدودن سوءتفاهم‌ها فراهم آورند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار