تاریخ انتشار :

شرکت بین‌المللی میاکو

نخستین آژانس مسافرتی در ژاپن که خدمات گردشگری حلال ارائه می دهد

آژانس‌های مسافرتی و تولیدکنندگان ژاپن برای شکستن رکورد سال گذشته در جذب گردشگر مسلمان تلاش دارند شرایط لازم برای رفاه این گردشگران را با تقویت بازار حلال ایجاد کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری ttgasia؛ در حالی که سفر بازدیدکنندگان خارجی از جمله مسلمانان به ژاپن در حال افزایش روزافزون است، آژانس‌های مسافرتی و تولیدکنندگان این کشور تلاش دارند با همکاری با یکدیگر نیازهای مذهبی گردشگران خود را تأمین کنند.

این کشور آسیایی سال گذشته ۲۴ میلیون گردشگر مسلمان جذب کرده است و اکنون با رونق بازار حلال قصد دارد این رکورد را شکسته و آماری جدید ثبت کند.

تامریک ناسومیونت، سخنگوی یکی از شرکت‌های تولیدی در این باره گفت: مشتریان مسلمان فروشگاه‌های شهر کوبه، افزایش چشمگیری داشته است تا جاییکه برخی از فروشگاه‌ها تصمیم گرفتند از انجمن اسلامی ژاپن گواهینامه حلال درخواست کنند.

وی افزود:‌ هم اکنون بسیاری از فروشگاه‌های کوبه (ششمین شهر بزرگ ژاپن) مواد غذایی حلال در منوی خود دارند.

نوبورو اوکویاما، صاحب یک هتل کوهستانی نیز گفت: از سه سال گذشته تعداد مسلمانان گردشگر در این هتل افزایش یافته است.

وی بشقاب‌ها و ظروف پخت و پز خود را برای مطابقت با قوانین مسلمانان تغییر داده و گوشت حلال در غذاها به کار می‌برد و حتی اخیرا یکی از لابی‌های هتل را به نمازخانه تبدیل کرده است.

شرکت بین‌المللی میاکو با قدمتی ۴۰ ساله یکی از چند آژانس مسافرتی در ژاپن است که خدمات گردشگری حلال ارائه می‌دهد و اعلام کرده نخستین آژانس مسافرتی در ژاپن است که خدمات گردشگری حلال ارائه داده است.

انجمن اسلامی ژاپن در توکیو اصولا مجوز حلال را تنها برای تولیداتی از شرکت‌های ژاپنی صادر می‌کند که قرار است بر اساس تقاضاهای موجود به دیگر کشورهای اسلامی فروخته شوند

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار