تاریخ انتشار :

انتشارات عهد مانا،

کتابی متفاوت از زندگی حسینیِ ثروتمندترین مرد ایتالیا

رمان «ادواردو»، زندگی متفاوت و حسینیِ یکی از ثروتمندترین مردان جهان، به نام ادواردو آنیلی است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   رمان «ادواردو»، زندگی متفاوت و حسینیِ یکی از ثروتمندترین مردان جهان، به نام ادواردو آنیلی است که به قلم بهزاد دانشگر، نوشته شده است.


داستان این رمان در قلب اروپا رخ می‌دهد، در کاخ سناتور آنیلی، صاحب کارخانۀ فیات. داستان از آخر زندگی ادواردو شروع می‌شود و سه خط داستانی به هم بافته، در هم می‌تنند و هر چین و شکنِ این بافته، فصلی از رمان است و داستان را پیش می‌برد.

خط اول داستان خود ادواردو است؛ خانواده‌اش، دوستانش، مسلمان‌شدنش، اتفاقاتی که برایش می‌افتد و ظلم‌هایی که مافیای صهیونیستی بر او می‌برند.  نمی‌توان از مسلمان‌ شدن ادواردو حرف زد و از دانشجویان پیرو خط امام و امام حرف نزد.  انگار ریشۀ استبصار عده‌ای چون آنیلی به امام بر می‌گردد. تا دهۀ هفتاد کسی دقت نکرده بود آن که با موهای بور در نماز جمعه، پشت سر حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای ایستاده است و در صف اول نماز می‌خواند، پسر سناتور ایتالیایی، امپراطور ثروت و قدرت ایتالیاست. تا همین سا ل‌های اخیر کسی نمی‌دانست ادواردو دقایقی توفیق زیارت و مصاحبت حضرت امام (ره) را داشته است.

 

خط دوم داستان جریان مستندسازان ایرانی است که برای کندوکاو جریان ادواردو به ایتالیا سفر می‌کنند و اتفاقاتی برای‌شان می‌افتد. جریان سوم داستان هم جریان خبرنگار ایتالیایی است که در فرهنگ خود و بستر زندگی خود به‌دنبال حقیقت جریان می‌گردد.  این سه خط در هم می‌تنند و تا پایان داستان به هم می‌رسند.

رمان ۳۲۰ صفحه‌ای ادواردو، از انتشارات عهد مانا، رمان جالبی است؛ به لحاظ ساختار و به لحاظ معنا انگار که پروندۀ کاملی از ماجرای قتل یک نفس است. رمان از نظر شکلی، اثری ساختارگرایانه و فرم‌پردازانه از کار در آمده است. واقعیات و مستندات آنچنان در لابه‌لای داستان پیچیده که رمان به ژانر مستند داستانی نزدیک شده است؛ با این وجود شکل و شمایل رمانی خود را از دست نداده است.

این کتاب را پیش از این، نشر آرما منتشر کرده بود.

 

منبع:فارس-جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار