تاریخ انتشار :

مرکز جامعه اسلامی کانبرا

افتتاح مسجد جدید در کانبرا، پایتخت استرالیا

پس از دو دهه تلاش طاقت فرسا، برنامه‌ریزی و مبارزه با کارشکنی‌های اسلام‌هراسان در استرالیا مرکز اسلامی جامعه کانبرا سرانجام افتتاح می‌شود. این مسجد متعلق به ۵-۶ هزار نفر مسلمانان در شمال کانبرا خواهد بود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از abc، پس از دو دهه تلاش و برنامه ریزی، مرکز جامعه اسلامی کانبرا، پایتخت استرالیا سرانجام آغاز به کار می‌کند. مراسم افتتاح این مسجد جدید در بزرگترین شهر غیربندری استرالیا قرار است یکشنبه هفته آینده از ساعت ۱۰صبح تا ۶ عصر برگزار شود.

این مسجد بزرگ قرار است متعلق به ۵-۶ هزار نفر مسلمانانی باشد که در محله گونگالین در شمال شهر کانبرا زندگی می‌کنند.

معین الحق رئیس این مرکز اسلامی در کانبرا می‌گوید: ساخت این مسجد فرایندی بسیار طولانی، پرتلاش و پیچیده بود و سرانجام موفق شدیم. سال‌ها پیش زمانی که برنامه ریزی برای ساخت مسجد را شروع کردیم تنها چند خانواده مسلمان در این منطقه زندگی می‌کردند. اما ما می‌دانستیم که این بخش از شهر توسعه پیدا خواهد کرد.

الحق افزود: هزینه ساخت این مسجد تماما توسط کمک‌های مالی از خیّران در داخل جامعه جمع آوری شده است. ما هیچ کمک مالی از دولت دریافت نکردیم و تنها زمین ساخت مسجد توسط دولت داده شده است.

وی درباره مراسم افتتاح مسجد نیز گفت: ما از اعضای تمامی ادیان و مذاهب دعوت می‌کنیم در این مراسم شرکت کنند. اینجا یک مکان اجتماعی است. اینجا تنها مکانی برای عبادت پروردگار نیست بلکه محل گردهمایی‌های اجتماعی و آموزشی نیز می‌باشد. ما همچنین قصد داریم یک تور بازدید از بخش‌های مختلف مرکز داشته باشیم.

گفتنی است یک گروه از اسلام ستیزان در سال ۲۰۱۲ تلاش کردند جلوی ساخت این مسجد را بگیرند. این گروه مدعی نقض کدهای ساختمانی، ترافیکی و مسائل پارکینگ شدند. اعضای این گروه اعلامیه‌هایی در میان خانه‌های مردم محله توزیع کرده و سعی کردند همسایگان را در رابطه با مسائل ترافیکی و سر و صدا نگران کرده، آن‌ها را تحریک کنند. در ادامه دادگاه با تقاضای آن‌ها مخالفت کرده و اعلامیه‌های منتشر شده نیز به کمیسیون حقوق بشر ارجاع داده شد.

هرچند فعالیت‌های اسلام‌هراسان تا چند سال ساخت مسجد را به تعویق انداخت. با این حال سرانجام جامعه اسلامی موفق به تاسیس این مرکز اسلامی شدند.

لازم به ذکر است نخستین مسجد شهر کانبرا در سال ۱۹۶۲ در محله یارالوما بنا شد که ظرفیت ۳۰۰ نمازگزار را دارا بود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار