تاریخ انتشار :

روزمسلمان

رژه سالیانه مسلمانان با هدف افزایش آگاهی‌ها در مورد اسلام

رژه سالانه روز مسلمان امروز در منطقه منهتن نیویورک برگزار می‌شود و مسلمانان آمریکایی با شرکت در این مراسم دین و فرهنگ اسلامی را جشن می‌گیرند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری Metro News؛ این رژه سالیانه با هدف افزایش آگاهی‌ها در مورد اسلام با گردهم‌آیی مسلمانان و پیروان سایر ادیان (۲ مهرماه) برگزار می‌شود.

رژه روز مسلمان که در سال ۱۹۸۵ پایه‌گذاری شد، در طول زمان به یکی از بزرگترین جشنواره‌های میراث و فرهنگ اسلامی در آمریکا تبدیل شده است.

شمسی علی، رئیس بنیاد اسلامی آمریکا و برگزارکننده این برنامه گفت: مراسم رژه امسال به دلیل شرایط و جو کنونی از همیشه مهمتر است.

وی افزود: نژادپرستی، افراط‌گرایی، تعصب و نفرت در کشور در حال افزایش است.

اداره پلیس شهر نیویورک چندین خیابان منهتن را که محل برگزاری رژه روز مسلمان است، از ساعت ۱۲ تا ۶ بعدازظهر امروز مسدود اعلام کرد.

جشنواره روز مسلمان که بخشی از برنامه امروز است، در خیابان بیست و ششم شهر منهتن برپا خواهد شد.

سال گذشته سی و یکمین دوره این جشنواره روز چهارم مهر برگزار شد و مسلمانان آمریکایی با در دست داشتن گل و پرچم کشورشان در خیابان‌ها راهپیمایی کردند.

اجرای موسیقی و شعر، عرضه غذا و نوشیدنی‌های حلال و فعالیت‌های خانوادگی و دوستانه از جمله برنامه‌هایی بود که سال گذشته در رژه روز مسلمان در خیابان‌های منهتن برگزار شد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار