تاریخ انتشار :

وظیفه مؤمنین در قبال این شخص مشکوک چیست؟

آیت‌الله روحانی: تبلیغ و میزبانی از اهانت‌کنندگان به ساحت بزرگان حرام است

آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در پاسخ به استفتائی در مورد افرادی که به ساحت مراجع عظام تقلید و بزرگان دین اهانت می کنند، فرمودند استفاده از این افراد در شبکه های ماهواره ای منتسب به شیعیان حرام است و انحرافات و دروغ های این قبیل افراد باید آشکار شود

 آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی

آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی

به گزارش رهیافتگان : به نقل از ابنا ـ آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی در پاسخ به استفتائی در مورد افرادی که به ساحت مراجع عظام تقلید و بزرگان دین اهانت می کنند، فرمودند استفاده از این افراد در شبکه های ماهواره ای منتسب به شیعیان حرام است و انحرافات و دروغ های این قبیل افراد باید آشکار شود.

متن استفتا و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجع دینی بزرگ، فقیه مجاهد، حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (دامت ظله)؛

شخصی به نام عبدالحلیم الغزّی در لندن، سخنرانی‌ های بسیاری دارد که در یوتیوب منتشر شده است، و ضمن آن ها درباره بزرگان شیعه، از شیخ مفید گرفته تا آیت الله العظمی خوئی و شاگردان بزرگوار ایشان حرف می ‌زند و آنان را به اشکالات اعتقادی و سردرگمی علمی و صدمه به مذهب شیعه و اتهام ‌های دیگری که شایسته امثال خودش است متهم می ‌کند. با این حال بعضی از شبکه ‌های ماهواره ‌ای شیعی او را دعوت می‌ کنند و برایش تبلیغ می کنند. وظیفه مؤمنین در قبال این شخص مشکوک چیست؟

باسمه جلت اسمائه

نصیحت من به فرزندان مؤمنم این است که از همه افرادی که به بزرگان شیعه که به علم و تقوا شهره ‌اند و حوزه‌ های علمیه آنان را به عنوان بزرگان تشیع و اسلام می ‌شناسند اتهام می ‌زنند، دوری کنند.

اتهام و افترا به یکی از این بزرگان، چه رسد به اتهام به بیشتر یا همه این بزرگان، نشان‌ دهنده سرشت بد، نیت پلید و انحراف و گمراهی کسی است که چنین می‌ کند. پس بر مؤمنین واجب است او را تحریم کنند و تبلیغ او و میزبانی از او حرام است.

همه باید بدانند : نیروهای استکباری بعد از ناامیدی از ساقط کردن اعتبار مرجعیت دینی از راه اتهام ‌های مستقیم به ساحت آن، دست به کار شدند و عده‌ ای از افراد غافل را سپر قرار دادند تا از این طریق به اهداف شیطانی خود جامه عمل بپوشانند. از این رو اولا زمینه را برای تصدی مرجعیت از سوی کسانی که علم و صلاحیت لازم را ندارند، آماده کردند و ثانیا بعضی شبکه ‌های ماهواره‌ای منتسب به شیعیان نیز راه را برای افرادی که هیچ هدفی جز اهانت به مقام شامخ علما و مراجع ندارند، هموار کرده اند.

بنابراین لازم است که فرزندان ما بیدار و آگاه و مسئولیت ‌پذیر باشند و با تحریم این افراد بازی ‌‌خورده و همچنین آشکار نمودن دروغ ها و انحرافاتشان، راه را بر نیروهای شیطانی ببندند. و إلى الله تعالى المشتکى، و هو حسبنا و نعم الوکیل.

۲۳ رجب ۱۴۳۵
محمد صادق حسینی روحانی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار