تاریخ انتشار :

رهیافته فرانسوی کلر ژوبرت نویسنده کتاب ‘کلوچه های خدا’

در پی شناخت بهتر و بیشتر خداوند بودم

خانم ژوبرت در خصوص دلیل مسلمان شدن خود عنوان کرد: من علاقه زیادی به مباحث مذهبی داشتم و در پی شناخت بهتر و بیشتر خداوند بودم و همیشه با او صحبت می کردم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از ایرنا خانم ‘کلر ژوبرت’، امروز در نشستی صمیمی با اعضای این کانون، انگیزه خود از نویسندگی برای کودکان را پاسخ گفتن به سئوالاتی عنوان کرد که فرزندانش در زمینه های مختلف از وی می پرسیدند و افزود: قالب داستان بهترین راه برای پاسخگویی به پرسش های کودکان و نوجوانان است.


خالق کتاب ‘کلوچه های خدا’ خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۴۰ کتاب به زبان فارسی برای بچه های ایران نوشته و تصویرگری کرده ام و چند کتاب نیز به زبان فرانسه دارم. پدرم گرافیست است و من اول با تصویرگری آغاز کردم و عقیده دارم کتاب کودک باید تصویر داشته باشد و همین مساله باعث شد به نویسندگی برای کودکان روی بیاورم.
خانم ژوبرت در خصوص دلیل مسلمان شدن خود عنوان کرد: من علاقه زیادی به مباحث مذهبی داشتم و در پی شناخت بهتر و بیشتر خداوند بودم و همیشه با او صحبت می کردم.
نویسنده کتاب ‘دعای موش کوچولو’ تاکید کرد: من در ادیان مختلف به دنبال پاسخ سئوالات خود گشتم تا اینکه با دین اسلام آشنا شدم و فهمیدم همه پیامبرانی را که من قبول دارم در این دین مورد احترام هستند و تعالیم آنها توسط پیامبری دیگر که آخرین پیامبر است کامل شده است و به این دین ایمان آوردم.
وی اظهار کرد: مدتی بعد با همسرم که دانشجویی ایرانی در فرانسه بود آشنا شدم و ازدواج کردم و ۳۳ سال قبل به ایران آمدم که در ابتدا خانواده من با تغییر دین من بسیار مخالف بودند اما الان کاملا این مساله را پذیرفته اند و به انتخاب من احترام می گذارند.
این نویسنده و تصویرگر مسلمان فرانسوی بیان کرد: من ایران و مردمش را بسیار دوست دارم و خوشحالم که در این کشور زندگی می کنم.
ژوبرت تصریح کرد: اولین کتاب من به فارسی ‘درخت سوخته’ نام دارد و در بین آثارم کتابهای ‘خداحافظ راکون پیر’، ‘کلوچه های خدا’ و ‘در جستجوی خدا’ را بیشتر از بقیه دوست دارم و دلیل اینکه شخصیت بیشتر آثارم حیوانات هستند این است که در این دنیا بیشتر می توانم از تخیل خود کمک گرفته و شخصیت های خیالی خود را بپرورانم.

منبع: به دخت

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار