تاریخ انتشار :

عبدالکریم، رهیافته فرانسوی

روایت حاجی فرانسوی از چگونگی تشرفش به اسلام

«حاج عبدالکریم»، زائر فرانسوی بیت‌الله الحرام است که هجمه موجود در کشورهای اروپایی علیه اسلام و تلاش برای فهم انگیزه و دلایل این هجمه‌ها را از عوامل تشرف خود به دین اسلام می‌داند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از ایکنا «مارک» صاحب یک شرکت حمل و نقل عمومی در فرانسه است که پس از تشرف به اسلام، نام خود را به «عبدالکریم» تغییر داده است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الکترونیکی «سبق» به تشریح چگونگی تشرف خود به دین اسلام پرداخت و گفت: من در ابتدا به ادیان آسمانی اعتقادی نداشتم، اما به وجود خداوند ایمان داشتم.

 

عبدالکریم، علت مسلمان شدن خود را مخالفت با این دین در کشورهای اروپایی دانسته و اظهار کرد: «من در پی یافتن علت دشمنی با اسلام در جوامع اروپایی و زوایای پنهان آن بودم. بنابراین پس از آشنایی با این دین متوجه شدم که اسلام تنها دینی است که آغوشش به روی همگان باز است و دیگر ادیان را به رسمیت شناخته است، با این وجود همه مخالفان اسلام  آن را «دین تروریست» معرفی می‌کنند».

این زائر فرانسوی در ادامه گفت: با خود عهد بستم و تصمیم گرفتم که با اسلام آشنا شوم و پس از آشنایی با دوستان مسلمانم، اسلام را دین حق یافتم و به این نتیجه رسیدم که مخالفان با مخدوش‌کردن چهره اسلام، در صدد جلوگیری از گسترش این دین در اروپا هستند.

این مسلمان فرانسوی درباره ذکر شهادتین و تشرف به اسلام بیان کرد: «من ۶ سال پیش به یکی از دوستان مسلمان خود خبر دادم که می‌خواهم مسلمان شوم و با یکدیگر به یکی از مساجد فرانسه رفته، وضو گرفته و با ذکر شهادتین به دین اسلام مشرف شدم و پس از آن احساس عجیبی داشتم که تا پیش از این هرگز تجربه نکرده بودم. نخستین شب پس از مسلمان شدن، با آرامش و اطمینان مثال‌زدنی خوابیدم و از خداوند خواستم مرا در این راه ثابت قدم داشته و در حال مسلمان شدن از دنیا بروم».

عبدالکریم درباره واکنش خانواده وی نسبت به اسلام‌شدنش گفت: «مادرم از این مسئله شگفت‌زده شد، اما مانع من نشد؛ زیرا وی به وجود ادیان آسمانی اعتقاد داشت و به من گفت که تو در این موضوع مختار و در آنچه انتخاب کرده‌ای، آزاد هستی».

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از  ادای فریضه حج تمتع گفت: پس از انجام حج، دانش من از اسلام بیشتر شد و معنویت موجود در حج و مشاعر مقدسه مرا تحت تأثیر خود قرار داد

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار