تاریخ انتشار :

کره‌ای‌ها تصور می‌کنند مسلمانان گیاهخوار هستند!

چالش بزرگ مسلمانان در کره جنوبی برای پیدا کردن غذای حلال

با وجود اینکه دولت کره جنوبی، برای جذب گردشگران مسلمان سعی در ترویج فرهنگ حلال دارد اما مسلمانان در این کشور همچنان با مسئله یافتن رستوران حلال و غذاهای دارای گوشت حلال مواجه هستند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از aboutislam، با وجود اینکه دولت کره جنوبی برای توسعه صنعت گردشگری و جذب بازدیدکنندگان مسلمان به این کشور، اقداماتی در راستای ترویج اقتصاد اسلامی و حلال انجام داده است، با این حال برای مسلمانانی که در کره جنوبی زندگی می‌کنند، دستیابی به غذای حلال هنوز یک چالش واقعی می‌باشد.


در کشوری که جمعیت مسلمانی نزدیک به ۱۳۰-۱۴۰ هزار نفر دارد، پیدا کردن مکانی که در آن مسلمانان بتوانند با خیال راحت غذای حلال بخورند کار دشواری است.
در این میان آژانس گردشگری کره جنوبی تلاش دارد گردشگران مسلمان بیشتری را جذب کند؛ چراکه تعداد گردشگران چینی به این کشور کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۹۸۰ هزار گردشگر مسلمان از کره جنوبی بازدید کردند که نسبت به آمار ۷۴۰ هزار سال قبل بسیار بالاتر بوده است.
ایم گیونگ سوک مدیر یک رستوران غذای اسلامی و حلال در سئول در رابطه با مشکلات غذای حلال در کره جنوبی می‌گوید: مشکل اینجاست که بیشتر کسانی که در تهیه غذای حلال دخیل هستند کره‌ای‌ هستند. و برای کره‌ای‌ها پیچیدگی و جزئیات تهیه غذای اسلامی به گونه‌ای است که حتی تازه مسلمانان نیز آن را به خوبی درک نمی‌کنند.
ایم که در سال ۲۰۰۳ پس از ازدواجش با یک دختر مسلمان به دین اسلام گرویده درادامه می‌گوید: مردم می‌گویند به اندازه کافی حلال شد! و اشتباه می‌کنند!
کره‌ای‌ها تصور می‌کنند مسلمانان گیاهخوار هستند!
زاهد حسین یک مسلمان اهل پاکستان در این باره به خبرنگاران گفت: در کره جنوبی مردم مدام به من مشروبات الکلی تعارف می‌کنند، اما نوشیدن آن برای من به اندازه مردن ناراحت کننده است!
حسین در ادامه افزود: یکی از شایع ترین سوء تفاهمات در مورد مسلمانان در میان کره‌ای‌ها این است که آن‌ها همه گیاهخوار هستند، البته قابل درک است، زیرا مسلمانان در اینجا مجبورند به دلیل یافت نشدن غذای دارای گوشت حلال به دنبال رژیم گیاهخواری بروند. نخستین عبارت کره‌ای که ما مسلمانان یاد می‌گیریم «رستوران بدون گوشت» است.
حسین مسلمانی که نزدیک به ۱۰ سال در کره جنوبی زندگی کرده می‌گوید: مهمترین راه حل مشکل اینجاست که مردم کره بیشتر به مسلمانان احترام بگذارند. آن‌ها باید به فرهنگ حلال احترام بگذارند. ما نمی‌خواهیم غذای بدون گوشت بخوریم بلکه غذا با گوشت حلال می‌خواهیم!

منبع: حوزه نیوز

پیج تازه مسلمانان کره جنوبی را اینجا ببینید

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار