تاریخ انتشار :

فیلیپین

نام ایران بر سردر دارالقرآن مسجد «آبی» فیلیپین

دارالقرآن حضرت محمد(ص) در حال حاضر تنها دارالقرآن رسمی در فیلیپین است و نام ایران بر سردر ورودی آن قرار دارد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قربانعلی پورمرجان، مدیرکل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و حمید مصطفوی، مدیرکل طرح و برنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین از دارالقرآن الکریم حضرت محمد(ص) مسجد آبی مانیل (مهلیکا) دیدن و با عبدالمنعم سلیمان، رئیس این دارالقرآن گفت‌وگو کردند.

عبدالمنعم سلیمان که از قاریان بین‌المللی فیلیپینی است، با ارائه اطلاعاتی درباره فعالیت‌های این دارالقرآن، گفت: پروژه دارالقرآن حضرت محمد(ص) مسجد آبی، اقدام مشترک رایزنی فرهنگی ایران و وزارت امور مسلمین فیلیپین است که تاکنون خدمات ارزنده‌ای را در زمینه آموزش و توسعه علوم قرآنی در مانیل ارائه داده و هم‌اکنون رتبه‌های اول و دوم در رده آقایان و رتبه سوم در رده خواهران در مانیل (پایتخت فیلیپین) در اختیار این مرکز توسعه قرآن است.

بنا بر این گزارش، دارالقرآن حضرت محمد(ص) در حال حاضر تنها دارالقرآن رسمی در فیلیپین است که کمیسیون امور مسلمین این کشور از آن حمایت می‌کند. نام و آرم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان بر سر در ورودی این دارالقرآن قرار گرفته است.

کمیسیون امور مسلمین فیلیپین اعلام کرده است که در صورت درخواست ایران، امکان تأسیس دومین دارالقرآن با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان را فراهم خواهد کرد.

دیدار هیئت فرهنگی ایران از نمایندگی کالج المصطفی

قربانعلی پورمرجان، مدیرکل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و حمید مصطفوی، مدیرکل طرح و برنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین، از کالج بین‌المللی المصطفی در این کشور دیدار و با حجت‌الاسلام اکبری، رئیس این کالج گفت‌وگو کردند.

رئیس کالج بین‌المللی المصطفی گفت: در دو نیم سال تحصیلی گذشته به دلیل تغییر سیستم آموزشی کشور میزبان از ده سال دوران دبیرستان به دوازده سال، این کالج، دانشجویی را جذب نکرد؛ اما از سال تحصیلی جاری روند جذب دانشجو انجام خواهد شد.

اکبری ادامه کرد: با توجه به مقررات کمیسیون آموزش عالی فیلیپین، صدور مدارک رسمی از سوی مراکز آموزش عالی در این کشور منوط به تکمیل درخواست‌های موجود این کمیسیون است که برآوردن برخی از این درخواست‌ها در حال حاضر میسر نیست؛ بنابراین این کالج نسبت به صدور مدارک داخلی اقدام و مدارک اصلی در ایران صادر می‌شود

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار