تاریخ انتشار :

ایالت نیو ساوت ولز استرالیا

پیروزی مسلمانان در انتخابات شورای قانونگذاری حومه سیدنی استرالیا

در حالی که با اعلام نتایج انتخابات شورای قانونگذاری استرالیا، برای نخستین بار تمامی نمایندگان جدید تازه منتخب در حومه روزلند در جنوب غربی سیدنی را نمایندگان زن تشکیل می‌دهند، برای نخستین بار یک بانوی محجبه لبنانی تبار پیروز این انتخابات است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از دیلی میل، با اعلام نتایج انتخابات شورای قانونگذاری استرالیا، برای نخستین بار تمامی نمایندگان جدید تازه منتخب در حومه روزلند در جنوب غربی سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز را مسلمانان تشکیل می‌دهند.


یک بانوی مسلمان لبنانی تبار نیز یکی از برندگان این انتخابات بوده است. وی نخستین بانوی محجبه‌ و مسلمانی است که عضو شورای نمایندگان پارلمان ایالتی می‌شود. نادیا صالح، بانوی محجبه لبنانی‌تبار است که در انتخابات شورایی کانتبری بانشتاون در جنوب غربی سیدنی برنده شد. وی که مادر چهار فرزند و مدیر یک مرکز فرهنگی اجتماعی اسلامی می‌باشد، یکی از سه فعال مسلمانی است که در این انتخابات پیروز شده‌اند.
این بانوی محجبه ۲۸ سال پیش با گریز از جنگ داخل لبنان به سیدنی آمد. وی پس از سکونت در جنوب غربی سیدنی، زندگی خود را صرف جامعه کرده و مدیریت مرکز اجتماعی فرهنگی ریوروود را عهده دار شد.
وی درباره روزهای آغازین زندگی خود در استرالیا گفته است: زمانی که نخستین بار به اینجا آمدم برای بزرگ کردن فرزندانم با چالش‌های زیادی روبرو شدم. این تجربه من است. سختی‌ها باعث شدند که مصمم‌تر باشم و تلاش خود را برای حمایت از اجتماعی جامعه اسلامی بیش از پیش به کار بگیرم.
دیگر نمایندگان مسلمان منتخب را محمد هدا عضو حزب کارگر و محمد زمان کاندیدای حزب آزادی تشکیل می‌دادند. گفته می‌شود بلال الهایک، یک کاندیدای مسلمان دیگر عضو حزب کارگر نیز در منطقه بنکستون منتخب شده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار