تاریخ انتشار :

اکوادور وبولیوی

اکوادور وبولیوی، دو کشوری که هیچ زائری در حج ندارند

برخی کشورهای جهان علی رغم دارا‌بودن اقلیت‌های اسلامی بزرگ و مراکز اسلامی، هیچ زائری در بین زائران بیت‌الله الحرام در حج امسال ندارند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )بولیوی در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که حتی یک حاجی هم در حج امسال ندارد این در حالی است که در این کشور ۱۰ میلیون نفری، ۱۵۰ هزار مسلمان زندگی می‌کنند و یکی از بزرگ‌ترین مراکز اسلامی در آمریکای جنوبی در بولیوی واقع شده و این کشور در سال‌های اخیر شاهد نوعی نهضت اسلامی بزرگ بوده است.


«اکوادور» دومین کشوری است که علی رغم اینکه شاهد رشد بالایی در تعداد مسلمانان بوده است؛ اما هیچ زائری در حج امسال ندارد. مؤسسه مطوفان مسلمانان اروپا، آمریکا و استرالیا تعداد مسلمانان اکوادور را دو هزار نفر تخمین می‌زند اما به نظر می‌رسد تعداد مسلمانان این کشور بسیار بیشتر از این تعداد باشد؛ امری که دولت اکوادور را وادار کرده است نسبت به تأسیس مراکز اسلامی در این کشور اقدام کند.

«سمیر توکل» عضو شورای اداری مؤسسه مطوفان ترکیه و مسلمانان اروپا، آمریکا و استرالیا در این باره می‌گوید: غیبت حجاج برخی کشورها به ویژه کشورهای آمریکای جنوبی به دلیل ضعیف‌بودن وضعیت مادی و ناتوانی آنها در تأمین هزینه‌های حج است. بعد مسافت را نیز باید به این موضوع اضافه کرد علاوه بر این برخی مسلمانان این کشورها به تازگی به دین اسلام گرویده‌اند و به وقت بیشتری برای تأمین هزینه‌های حج و آمدن به سرزمین وحی نیاز دارند.

به گفته وی در حج امسال از این دو کشور حتی یک زائر در بین زائران بیت‌الله الحرام وجود ندارد

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار