تاریخ انتشار :

دکتر توفیق الستار،

مجوز ساخت یکی از بزرگترین مساجد این کشور در غرب دوبلین

جامعه اسلامی ایرلند برای ساخت یکی از بزرگترین مساجد این کشور در غرب دوبلین که قرار است دارای یک مرکز اجتماعی بزرگ، مدرسه ابتدایی اسلامی و فروشگاه حلال باشد مجوز گرفت.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از irishtimes، جامعه اسلامی ایرلند، برای ساخت یکی از بزرگترین مساجد این کشور در غرب دوبلین مجوز کسب کردند.

این مسجد قرار است سه طبقه داشته باشد، دارای یک مرکز اجتماعی بزرگ و یک مدرسه ابتدایی اسلامی باشد. این مرکز همچنین دارای یک مغازه غذای حلال،  یک رستوران، یک سالن ورزشی و یک زمین فوتبال نیز می‌باشد.

بنیاد شهدا در ایرلند یک بار دیگر نیز درخواست مجوز ساخت مسجد کرده بودند که شورای این شهر با آن موافقت به عمل نیاورده بودند.

جراح مسلمانی که تمامی خانواده‌اش را در حمله آتش سوزی از دست داد

دکتر توفیق الستار، رئیس بنیاد شهدا در ایرلند، مسئول پروژه ساخت این مسجد جدید می‌باشد که قرار است در جاده شمالی ناحیه بلانچردستاون در دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند ساخته شود. گفته می‌شود هزینه ساخت این مسجد ده‌ها میلیون یورو خواهد بود. وی که یک جراح مغز و اعصاب مسلمان در می‌باشد، قصد دارد این مسجد را به یاد و خاطره زن و فرزندانش زینب ۱۹ ساله، بلال ۱۷ ساله و جمال ۱۵ ساله بسازد که جان خود را در سلسله حملات آتش سوزی سپتامبر ۲۰۱۳  در لستر انگلستان از دست دادند.

دکتر الستار در این باره گفت: رویای همسرم نه تنها  داشتن یک مسجد بلکه یک مرکز اجتماعی بود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: ما امیدواریم گفتمان‌های میان ادیانی در این مرکز داشته باشیم و پیروان ادیان و مذاهب مختلف را یک جا جمع کنیم. و این همان چیزی است که دنیای امروز به آن احتیاج دارد.

بنیاد شهدا هم اکنون مدیریت یک مسجد و یک مدرسه ابتدایی خصوصی اسلامی را بر عهده دارد. هزینه ساخت این مسجد قرار است توسط بنیاد خانوادگی پزشک جراح و کمک‌های اهدایی از سوی جامعه اسلامی تامین شود.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار