تاریخ انتشار :

پایگاه اطلاع رسانی «پیو ریسرچ»،

۹۷ درصد از مسلمانان می گویند که به مسلمان بودنشان افتخار می کنند

نتایج تحقیق جدید موسسه تحقیقاتی پیو نشان می دهد که ۹۷ درصد از مسلمانان آمریکا به مسلمان بودنشان افتخار می کنند و اعتقاد به خدا ، عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست دغدغه و بخشی از هویت دینی آنهاست.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «پیو ریسرچ»، تقریبا همه مسلمانان آمریکا یا به عبارتی ۹۷ درصد از آنها میگویند که به مسلمان بودنشان افتخار می کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی «پیو»،مسلمانان آمریکا در حالی که به دینشان افتخار می کنند،قائل بر این هستند که اعتقادات مذهبی و عمل به آنها بخشی از هویت مذهبی شان است که همچنین شامل دغدغه برای عدالت اجتماعی و محیط پیرامون آنها هم می شود.

مرکز تحقیقاتی پیو با پرسش از ۱,۰۰۱ مسلمان در سراسر آمریکا در بازه زمانی ژانویه تا می ماه سال جاری این نتایج را استخراج کرده است.

بر اساس این گزارش اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان یعنی حدود ۸۵ درصد آنها معتقدند که اعتقاد به خداوند جزو لاینفک هویت دینی آنهاست.

تحقیقات موسسه پیو همچنین نشان می دهد که برای بسیاری از مسلمانان (۷۲ در صد از آنها) ،مسلمان بودن با عشق به پیامبر اکرم (ص) عجین شده است.

همچنین بر اساس این گزارش از هر ۱۰ مسلمان،شش نفر ،تعهد به رعایت آموزه های مذهبی در قرآن و سنت را لازم و ضروری می دانند.

علاوه بر این ۶۹ درصد مسلمانان آمریکا،اهمیت زیادی برای اجرای عدالت و تساوی در جامعه قائل هستند.

بر اساس تحقیقات پیو،۶۲ درصد از مسلمانان آمریکا حفاظت از محیط زیست را لازم می دانند. اهمیت محیط زیست حتی برای آنهایی که می گویند مذهب جایگاه ویژه ای در زندگیشان دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

۶۸ درصد از این گروه معتقدند که حفاظت از محیط زیست در حقیقت بخشی از هویت دینی آنهاست.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار