تاریخ انتشار :

علامه زک زاکی

روایتی از کمک شیخ زکزاکی به عروسی که نمی خواست مسیحی شود

یک مرد نیجریه‌ای که مخفیانه به دین مسیحیت گرویده بود تنها در صورتی حاضر به پرداخت جهیزیه و هزینه ازدواج دخترش بود که او نیز مسیحی شود.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  یک مرد نیجریایی در ناحیه بوچی این کشور که به دین مسیحیت گرویده است، دادن جهیزیه به دخترش را منوط به مسیحی شدن دخترش کرده بود؛ این مرد نیجریه‌ای که به تازگی به دین مسیحیت گرویده است به دخترش گفت که تنها در صورتی حاضر است جهیزیه و هزینه مراسم عروسی او را بپردازد که دخترش نیز مانند او مسیحی شود. دختر جوان که حاضر نبود از دین اسلام دست بکشد، با خواسته پدر مخالفت کرده و اگر به خاطر کمک مالی شیخ زاکزاکی نبود، او با دست خالی به خانه بخت فرستاده می‌شد.

برپایه این گزارش به نقل از  islamicmovement.org،زمانی که خبر این ماجرا به گوش سهیلا دختر شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه رسید، او جریان را در ملاقاتی به پدرش که در بازداشت به سر می‌برد گزارش داد و پدرش به ایشان سفارش کرد که هزینه‌های عروسی و جهیزیه این دختر جوان را متقبل شوند. چیزی نگذشت که سهیلا با همراهی جمعیت ابوالفضل العباس، جهیزیه دختر جوان را خریداری کرده و او را به خانه بخت فرستادند.

مالام بالا عبداللهی دایی عروس که  بر خلاف پدر عروس وضعیت مالی بدی دارند نیز گفت: پدر عروس که به تازگی مسیحی شده تلاش زیادی کرد تا دخترش نیز همانند او از اسلام دست بکشد و عروس یک خانواده مسلمان نشود، به همین خاطر ما از پادرمیانی شیخ زاکزاکی در این ماجرا بسیار سپاسگزار هستیم.

سهیلا خودش در هنگام تحویل اثاثیه به منزل عروس حضور پیدا کرده واز عروس و داماد خواست تا تمام تلاش خود را برای انجام تعهدات زناشویی به یکدیگر به کار بگیرند.

منبع: وارث

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار