تاریخ انتشار :

اسکات جان ویتکوویچ تازه مسلمان اهل چک، ساکن آمریکا

وقتی جنایات آمریکا در برابر بشریت را دیدم، با خودم گفتم فردای قیامت چگونه باید محشور شوم! و پاسخگو باشم؟!

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  آقای ”  مسیحی شیعه شده اهل جمهوری چک می باشد. ایشان در دانشگاه هاروارد در رشته پزشکی تحصیل می کرده واز دانشجویان برتر این دانشگاه ونیز مشاور تزهای پی اچ دی در همین دانشگاه بوده است ….که شخصا اقدام به تحقیق ومطالعه در مورد اسلام تشیع وانقلاب اسلامی می کند و….ودر نتیجه این تحقیقات به حقانیت تشیع وانقلاب اسلامی پی برده وعلاقه وعشقی عجیب نسبت به امام خمینی ورهبر انقلاب در خود حس می کند ……ایشان تسلیم شکنجه ها وفشارها وتهدیدهای نهادهای امنیتی واطلاعاتی نشده به طوری که هفت سال ونیم زندانی وشکنجه های مرگبار ووحشتناک در زندانهای امریکا را تحمل می کند …وسرانجام دولت امریکا در مقابل مقاومت اسکات جان ویتکوویچ شکست.خورده وتمام مدارک اورا باطل واو را از امریکا اخراج می کند …..او اکنون در ایران است.

مطالب دیگر در مورد علی اسکات ویتکوویچ  را اینجا ببیند

در ادامه توجه شما رو به مصاحبه علی اسکات ویتکوویچ جلب می کنم..

۱۰ماه پیش که به ایران آمدم با دانشجویان زیادی برخورد داشتم که علاقه مند بودند راهی آمریکا شوند!، در حالی که امروز تمام ملل دنیا حتی در غرب و آمریکا ملت ایران را بخاطر مبارزه با استکبار و دفاع از مظلومین دنیا تحسین می کنند و با احترام از شهدا و امام خمینی یاد می کنند.

این سخن دانشجویان باعث تعجب و شگفتی من شد! و نمی توانستم درک کنم چرا جوانانی که در چنین کشور قدرتمند و با عظمتی زندگی می کنند چرا آرزوی رفتن به آمریکا را دارند؟! آنها می گفتند ما می خواهیم به آمریکا برویم چون در آنجا آزادی وجود دارد. اما من به آنها گفتم آزادی به معنای واقعی دقیقا همانجایی است، که شما هستید؛ آزادی در جمهوری اسلامی ایران است.

وقتی آنها بر سخن خود اصرار می کردند من به آنها می گفتم این سخن شما بر چه مبنایی هست؟ آیا شما در آمریکا زندگی و کار کرده اید؟! اگر پاسختان منفی است چگونه می گویید در آمریکا آزادی بیشتر هست؟!

آنها برای اثبات ادعای خود می گفتند ما فیلم های متعددی از آمریکا دیدیم و در پی ارتباط با ایرانیان مقیم آمریکا در شبکه های اجتماعی تصاویر و نظریات آنها را مشاهده نمودیم که در آمریکا آزادی بیشتری وجود دارد.

من همیشه به آنها می گفتم این فیلم ها ساخته می شود برای فریب شما و تصاویری که در شبکه های اجتماعی دریافت می کنید همه واقعیت آمریکا نیست. واقعیت آمریکا را از من بشنوید؛ من در دانشگاه هاروارد تحصیل کردم و به عنوان استاد تدریس نمودم.

وقتی خداوند من را مورد لطف خود قرار داد و دریچه قلبم را به اسلام همه انبیاء و اولیاء و اسلام امام خمینی و امام خامنه ای و اسلام واقعی گشود، دیدگاه من وسعت پیدا کرد و ماهیت واقعی آمریکا را درک کردم.

سیاست آمریکا مبتنی بر نظام سرمایه داری است و برای بدست آوردن ثروث از هیچ جنایتی فروگذاری نمی کنند و انواع سلاح ها و بمب ها را برای قتل عام مردم دنیا می سازد و منابع آنها را غارت می کند.

در داخل آمریکا اگر فردی شغل خود را از دست بدهد، تمام دارایی خودش را از دست می دهد و خانواده او در شرایط بسیار سختی قرار می گیرند که منجر به انحراف  فروپاشی خانواده می گردد. در آمریکا بنیاد خانواده بسیار سست هست و فامیل معنا و مفهومی که در ایران دارد را دارا نیست. درایران اگر برای یکی از اعضای فامیل بیماری رخ دهد همه متاثر میشوند و هر کس کمکی در حد توانش انجام میدهد ولی در آمریکا چنین چیزی وجود نداره.

_ شما چکونه مسلمان و شیعه شدید؟

وقتی جنایات آمریکا در برابر بشریت را دیدم، با خودم گفتم فردای قیامت چگونه باید محشور شوم! و پاسخگو باشم؟!

در ابتدا برخی از کتب امام خمینی که چهره شناخته شده ضد استکباری  بود را مطالعه نمودم. از این طریق فرصت پیدا کردم بقیه اندیشمندان مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری را بشناسم.

مدام از خود می پرسیدم در روز قیامت با چه کسی محشور خواهم شد و در محضر خدا قرار خواهم گرفت؟

مطالعاتم را از کتب ترجمه شده شروع کردم چون من چیزی از فارسی و عربی نمی دانستم. با مطالعاتم دریافتم که اسلام یک خدا دارد، یک پیامبر دارد، و یک کتاب دارد. همچنین دریافتم که مسلمانان در امام اختلاف دارند و در این میان امام علی توجه من را به خود جلب کرد.

در مورد مسائل سیاسی دنیا مطالعه کردم و دو سوال در ذهن من وجود داشت. اولین سوال این بود که چرا آمریکا به کشورهایی که اکثریت جمعیت آنها مسلمان هستند حمله می کند؟ سوال دوم این بود که هر مذهبی مدعی است که کاملترین و بهترین است، اما چطور باید مطمئن شد که کدام مذهب بهترین است؟ بنابراین من سعی کردم تا با مطالعه در موردِ قوانینِ مختلف در اسلام آگاهی به دست بیاورم و زمانی که نتوانستم پاسخ را به دست بیاورم چرا که مجبور شدم متونِ ترجمه شده از زبان انگلیسی را بخوانم به مسجدی در نزدیکی هاروارد رفتم و از امام جماعت مسجد پرسیدم چرا آمریکا به مردم بیگناه در سراسر دنیا فقط به خاطر اینکه مسلمان هستند حمله می کند و آنها را می کشد؟ او گفت چون آمریکا فکر می کند آنها تروریست هستند. من به او گفتم من از طریق اینترنت راجع به آنها اطلاعاتی به دست آوردم. اینها کودک و زن هستند لطفاً راجع به این افراد بی گناه به من بگو! این کودکان و زنان و افراد مُسن چه اقدامِ تروریستی انجام دادند؟ او خیلی از دست من عصبانی شد و گفت بحث ما در این مورد به اتمام رسیده و گفت اسلام دینِ صلح طلبی است و اینکه او از صلح حمایت می کند و گفتم اگر از صلح حمایت می کنی چرا برای دولت آمریکا که این افراد بیگناه را می کشد کار می کنی؟

 

“همانطور که شما می دانید هر مسجد رسمی در آمریکا مستقیماً توسط دولت آمریکا اداره می شود. این اسلام آمریکایی است که من در آن زمان اطلاعی از آن نداشتم”. زمانی که من فکر می کردم این شخص به سوالات من در مورد اسلام پاسخ خواهد داد، نمی دانستم هدف اصلی او گسترشِ اسلام نیست؛ بلکه او می خواست اسلام را نابود کند و در نهایت او به من گفت من تهدیدی برای آمریکا هستم و او در موردِ من به دولت اطلاع خواهد داد و من هم به او گفتم بسم الله این تلفن من لطفاً تماس بگیرید. ولی او این کار رو نکرد، او خیلی ترسیده بود و تماس نگرفت و از یک زن در آنجا خواست که با اف­ بی ­آی تماس بگیرد و به آنها اطلاع بدهد که من یک تروریست هستم،

شش ماه پس از سئوالات من از امام جماعت مسجدی در آمریکا تعدای از مامورین امنیتی آمریکا بدون اجازه وارد خانه من شدند و مرا به زندان بردند. وقتی از آنها دلیل و جرم خود را پرسیدم، گفتند که ما مستنداتی داریم که ثابت می کند شما تروریست هستی! گفتم بسیار خب پس لطفا ثابت کنید! آنها یک خانمی را به من نشان دادند و گفتند ایشون به اف بی ای زنگ زده  گفته شما یک تروریست هستی! من از آن خانم پرسیدم شما به جه دلیل من را تروریست می دانید؟!

-گفت من اصلا تا کنون تو را ندیدم و اصلا  نمی شناشم!

– گفتم پس چطور فهمیدی که من یک تروریست هستم؟!

– گفت یک نفر اینطور به من گفته…!

– به او گفتم شغل شما چیست؟

– گفت یکی از وظایفم رفتن به مساجد و تظاهر به اسلام هست تا اطلاعات آنها را به دولت آمریکا بدهم.

آن امام جمعه آنقدر مرد نبود که برای به دردسر انداختن من خودش با اف بی ای تماس بگیرد و برای این کار دست به دامن یک زن شده بود!

در تمام کشورها مدرک و سند برای دادگاه مهم است در حالی که در آمریکا چنین نیست آنها اگر بگویند سیاه سفید است شما باید بپذیری!

هفت سال و نیم بدون هیچ مدرک و دلیلی من را زندانی کردند! و تمام اموال و دایی و جایگاه اجتماعی که به عنوان استاد دانشکاه داشتم از من گرفتند.

بعداز این مدت سراغم آمدند و گفتند تو آزادی و ما می توانیم تمام امال و ثروت و جایگاه تو را بازگردانیم بشرطی که پیشنهاد ما را بپذیری. آنها گفتند باید از دین اسلام بازگردی و اظهار پشیمانی کنی.
– من کفتم اسلام دین من هست و به آن اعتقاد دارم و هرگز چنین نخواهم کرد، این شمایید که دارید اشتباه می کنید. من بدون گناه زندانی شدم ، نیمه شب به خانه ام هجوم آوردید و من را به زندان بردید، من هیچ کجا نمی روم شما باید بروید در تلویزیون و اعلام کنید به خانه من هجوم آوردید و ضمن وارد آوردن خسارت مرا از اتاق شخصی بدون لباس خارج کردید و به زندان انداختید. به آنها گفتم ماندن در این زندانی که شما برایم درست کردید بهتراز زندانی هست که خودم برای خودم بسازم و شرط شما را بپذیرم و در تلویزیون بگویم اشتباه کردم. آنها از این برخورد جسورانه من خیلی عصبانی شدند و گفتند همینجا می مانی تا بمیری…

آنها وقتی از من نا امید شدند تصمیم گرفتند از کشور آمریکا اخراجم کنند و با دستبند و زنجیر مرا به کشور چکسلواکی فرستاند که بعداز آزادی تصمیم گرفتم به ایران بیایم.

 

تنظیم و پیاده سازی عبدالله خسروی– گروه تحقیقات سایت رهیافته (وابسته به انجمن شهید ادواردو آنیلی)

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار