تاریخ انتشار :

استاد بلژیکی، در حرم امام رضا علیه السلام مسلمان شد

قبل از این‌که مسلمان شوم مانند کسی بودم که در بیابان بی آب و علف، سرگردانم و امیدی به زنده ماندن ندارم. اما با تشرف به دین اسلام و مسلمان شدن دوباره احیاء شدم و از مرگ نجات پیدا کردم.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، به نقل از آستان قدس : ریچارد کیلهورد به همراه دوست ایرانی خود برای ادای تشهد به حرم رضوی رفته و با گفتن شهادتین به اسلام وتشیع می گرود.
مطالب دیگر از تازه مسلمانان بلژیکی را اینجا ببینید
این تازه مسلمان بلژیکی با اشاره به این که در یکی از دانشگاه‌های کشور بلژیک به تدریس می پردازم گفت: در حال حاضر در کشور بلژیک سکونت دارم و به عنوان استاد دروس فنی در دانشگاه این کشور به تدریس مشغولم و مذهب من مسیحی کاتولیک بود.
این تازه مسلمان ۴۹ ساله، در خصوص دلایل تصمیم خود برای تغییر سرنوشتش وتشرف به دین اسلام بیان داشت: حدود ۵ سال پیش در ذهنم سوالات بسیاری شکل گرفت که در کشور خودم به هرجا مراجعه کردم حتی کلیسا پاسخ سوالاتم رانیافتم. به صورت خود جوش شروع کردم به مطالعه ادیان مختلف از جمله اسلام و سرانجام این دین را به عنوان کامل‌ترین دین پذیرفتم و پاسخ سوالاتم را در دین اسلام یافتم.
وی در ادامه اظهار داشت: آشنایی با دوستان ایرانی و مالزیایی و مشاهده رفتار و کردارشان باعث شد که من نسبت به شناخت این دین کنجکاوتر شوم و سرانجام گمشده خود را بیایم.
ریچارد کلیهورد با اشاره به دیدن اقامه عزای مسلمانان برای امام حسین(ع )در ماه محرم ابراز داشت: اعتقاد، عشق و ارادت مردم ایران به ائمه اطهار(ع) به ویژه عزاداری آنان در ماه محرم برایم بسیار جذاب بود و موجب شد بیشتر در زمینه دین مبین اسلام تحقیق کنم.
وی عنوان کرد: به توصیه یکی از دوستانم یک هفته پیش به تهران آمدم. از آنجا به مشهد مقدس سفرکردم و به حرم ملکوتی ثامن الحجج(ع) مشرف شدم.

این استاد دانشگاه افزود: من نمی‌توانم آن چیزی که در باره دین اسلام درقلبم است بیان کنم اما قبل از این‌که مسلمان شوم مانند کسی بودم که در بیابان بی آب و علف، سرگردانم و امیدی به زنده ماندن ندارم. اما با تشرف به دین اسلام و مسلمان شدن دوباره احیاء شدم و از مرگ نجات پیدا کردم. 
وی گفت: متاسفانه روند مسلمان شدن درکشور بلژیک به کندی پیش می‌رود همچنان که یک جریان مثبت برای کشاندن مردم به سمت حقیقت وجود دارد اما جریانی منفی نیز در مقابل حقیقت جویی مردم مانع ایجاد می کند.
ریچارد کلیهورد با اشاره به گسترش دین اسلام در کشورهای اروپایی بیان داشت: در سال های گذشته نامی از دین اسلام در کشورهای اروپایی نبود و مردم شناختی در خصوص این دین آسمانی نداشتند اما در حال حاضر، درخواست‌ها برای شناخت این دین در حال افزایش است و جای امیدواری است که آینده به سمتی پیش می رود که همه به این حقیقت دست یابند.
وی در خصوص آشنایی خود با کتاب آسمانی عنوان کرد: من ترجمه قرآن مجید را به زبان انگلیسی خوانده‌ام و در شناخت راه درست به من کمک شایانی کرده است اما خیلی علاقمندم که خواندن واژه‌های قرآن را به زبان عربی هم یاد بگیرم. 
این تازه مسلمان شده گفت: حرم امام رضا(ع) بسیار شگفت انگیز است و با فضاهای دیگر متفاوت است. من در این مکان معنوی احساس آرامش می‌کنم و گویی در فضای ملکوتی و معنوی حرم مطهر رضوی، صدای فرشتگان را می شنوم.
در پایان یک جلد کلام الله مجید و هدایا و محصولات فرهنگی به زبان انگلیسی جهت شناخت صحیح بیشتر دین مبین اسلام توسط مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی به این تازه مسلمان اهدا شد.

اشتراک گذاری :


  1. سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/51148
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.irinfo@ammarname.ir
    یا علی

آخرین اخبار