تاریخ انتشار :

ماها سوکر

نخستین افسر پلیس محجبه در ایالت ویکتوریای استرالیا،

نخستین افسر پلیس محجبه در ایالت ویکتوریا که از سال ۲۰۰۴ تاکنون به این کار مشغول بوده وضعیت مسلمانان در استرالیا را به ویژه در عصر کنونی سخت توصیف می کند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از دیلی میل، نخستین افسر پلیس محجبه در ایالت ویکتوریای استرالیا، از چالش‌هایی که در شغلش به عنوان یک پلیس مسلمان زن با آن‌ها روبرو بوده صحبت می‌کند.

ماها سوکر اولین زن محجبه‌ای بود که به عنوان یک زن مسلمان در اواخر سال ۲۰۰۴ به اداره پلیس ویکتوریا پیوست. این پلیس زن ۴۲ ساله لبنانی تبار در صحبت‌هایش گفته که اقلیت بودن همچنان یک چالش پیش رو در استرالیا می‌باشد و وی باید همیشه در حال دفاع از خودش و شغلش و حجابش باشد.

این افسر پلیس محجبه در آغاز ویدئوی ۸۰ ثانیه‌ای نخست می‌گوید که از کمک کردن به مردم احساس رضایت کرده و بهترین کاری که در زندگی انجام داده پیوستن به اداره پلیس به عنوان یک افسر زن محجبه است.

وی که ۱۳ سال پیش به اداره پلیس ویکتوریا وارد شده، در یک ویدئوی مصاحبه منتشر شده توسط شورای اسلامی ویکتوریا می‌گوید: من در فضای جامعه به ویژه این روزها دائما با چالش روبرو هستم و باید در مقابل مردم از خودم و کاری که می‌کنم دفاع کنم. گاهی اوقات جنبه مثبتی در این کار می‌بینم زیرا معتقدم بهتر است در شرایطی باشی که بتوانی دیدگاه خودت را توضیح دهی، هر چند گاهی اوقات بعضی از مردم به سوءتفاهم  و بدبینی مبتلا هستند.

وی در ادامه افزود: به ویژه اکنون که تهدیدات تروریستی زیادی در استرالیا به چشم می‌خورند، شرایط ما هم دشوارتر شده است. مردم انتظار دارند دیدگاه روشن و شفافی نسبت به همه چیز داشته و دائم از خودت دفاع کنی.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار