تاریخ انتشار :

ایالت کارولینای شمالی در آمریکا،

همکاری مسلمانان و مسیحیان آمریکا برای کمک به سیل‌زدگان

مسلمانان و مسیحیان از دو سازمان خیریه «امداد اسلامی آمریکا» و «کلیسای متدویست» در کارولینای شمالی با همکاری و مشارکت یکدیگر برای بازسازی و تعمیر خانه‌های مردم سیل زده دست به کار شدند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از aboutislam، گروهی از مسلمانان و مسیحیان در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا، برای کمک به مردم شهری که در پی طوفان متیو دچار خسارات زیادی شده بود، داوطلب شدند.


دو گروه «امداد اسلامی آمریکا» و «کلیسای متدویست» از دو جامعه مسلمانان و مسیحیان دست به کار شده‌اند تا داوطلبانی برای بازسازی خانه‌های مردم در شهر پرینسویل بفرستند. به گفته گروه‌های امدادی این شهر هنوز پس از سیل گسترده در ماه اکتبر گذشته با وضعیت خسارت زده‌ای روبرو است.
شهر پرینسویل دارای جمعیت ۲ هزار نفری می‌باشد که بیش از ۹۵% مردم آن را سیاه پوستان آفریقایی آمریکایی تشکیل می‌دهند. این شهر در اکتبر گذشته با شکست یک خاکریز در سیل فرو رفت. بسیاری از خانه‌های این شهر در اثر سیل خراب شده و غیرقابل سکونت شده‌اند. بسیاری از مردم این شهر آمریکایی نیز از زمان بروز سیل تاکنون در منازل دوستان یا اقوام‌شان زندگی می‌کنند یا بی‌خانمان شده‌اند.
هانی هموی مدیر گروه «مقابله با فاجعه» از تیم امداد اسلامی ایالات متحده، یک سازمان خیریه انساندوستانه اسلامی در کارولینای شمالی می‌گوید: طوفان متیو در کارولینا هنوز خسارات زیادی بر جای گذاشته و ما قصد داریم در ماه‌های آینده تعمیرات زیادی در اینجا انجام دهیم.
دومین سفر تیم امداد اسلامی از کارولینای شمالی برای کمک به سیل‌زدگان
این دومین سفر تیم امداد اسلامی از کارولینای شمالی برای کمک به سیل‌زدگان می‌باشد. سال گذشته نیز چند هفته پس از فاجعه سیل، داوطلبان مسلمان برای ساختن پناهگاه به پمبروک رفته بودند.
جیسون دوال از تیم مسیحیان می‌گوید: مردم آمریکا شدت خسارات وارد شده را نمی‌دانند و خبر ندارند که آب چه اثری بر این شهر گذاشته است.
وی در خصوص همکاری و مشارکت میان دو گروه مسیحی و مسلمان گفت: ما از این همکاری استقبال می‌کنیم زیرا نشان می‌دهد که چگونه دو گروه با پیشینه‌های مختلف مذهبی می‌توانند با هم کار کنند. ما هر دو خدای یکسانی را می‌پرستیم و تفاوت‌هایی در نوع خداپرستی ما وجود دارد با این حال سعی داریم به دنیا نشان بدهیم که می‌توان با صلح در کنار یکدیگر زندگی کرد.
هموی نیز گفت: مردم از ادیان مختلف باید با همدیگر همراه شوند تا به همسایگان‌شان کمک کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار