تاریخ انتشار :

نیویورک

نشست حقوقی بررسی «چالش‌های قانونی مسلمانان»

جمعی از مسلمانان آمریکایی با حضور در یک نشست حقوقی، چالش‌های پیش روی مسلمانان آمریکا از جمله «ممنوعیت ورود»، «تاخیر پناهندگی»، «وضعیت نابسامان مساجد» و «لیست نظارتی» و غیره را به بحث و بررسی گذاشتند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از aboutislam ، جمعی از شخصیت‌های مسلمان آمریکایی، این هفته با حضور در یک نشست حقوقی در کویینز واقع در شهر نیویورک آمریکا، چالش‌های اجتماعی، قانونی و حقوقی که جامعه کنونی مسلمانان در این کشور با آن‌ها رو به رو هستند مورد بحث و بررسی قرار دادند. موضوعاتی که در این نشست حقوقی به بحث گذاشته شدند شامل فرمان اجرایی «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا»، حقوق پناهندگان و وضعیت مساجد بودند.

انجمن «صندوق حقوقی اسلامی آمریکا» میزبان این همایش یک روزه عام المنفعه بود که در مرکز ابن سینا در کویینز نیویورک برگزار گردید. هدف از برگزاری این همایش بررسی مسائل حقوقی و اجتماعی جامعه مسلمانان بود که با حضور وکلا وکارشناسان حقوقی برپا شده و سخنرانی‌هایی درباره موضوعات مختلف وابسته به مساجد و دیگر سازمان‌های عام المنفعه مسلمانان در آمریکا ارائه شدند.

* قدم نخست رسیدگی به این چالش‌ها، درک و فهم کافی برای حل و فصل آنان می‌باشد

به گفته وکلای صندوق حقوقی اسلامی آمریکا، جامعه اسلامی اکنون با مشکلات چالش برانگیز زیادی از جمله «ممنوعیت ورود»، «تاخیر پناهندگی»، «لیست نظارتی»، «ابطال گواهی‌نامه مراکز اسلامی» و «عدم دسترسی بانوان مسلمان به مساجد» روبرو هستند. وکلا جمعا اعلام کردند که قدم نخست رسیدگی به این چالش‌ها، درک و فهم کافی برای حل و فصل آنان می‌باشد.

چارلز سویفت، مدیر و مشاور در مرکز حقوق مسلمانان براساس قانون اساسی آمریکا به حاضران گفت: خوب است که بدانیم چگونه با مردم صحبت کنیم، مخصوصا افرادی که در معرض خطر هستند و ممکن است قربانی اسلام‌هراسی قرار بگیرند. آزادی بیان در آمریکا اکنون در وضعیت مخاطره آمیزی قرار گرفته است. به این معناست که شاید افراد را به جرم سخنان‌شان دستگیر نکنند اما از گفته‌های آن‌ها به عنوان مدرکی برای محکوم کردن‌شان سوءاستفاده می‌کنند.

وی در سخنرانی خود تلاش کرد حاضران را از وضعیت قانونی و حقوقی فعالیت‌هایشان آگاه کرده تا مسلمانان را با دسیسه‌هایی که دولت آمریکا برای به دام انداختن آنان به کار می‌گیرد آشنا سازد.

دیگر سخنرانی‌های این همایش را خلیل میک مدیر اجرایی صندوق، شری کرتدنن وکیل مرکز حقوق قانونی برای مسلمانان در آمریکا و سارا بوگیلا مدیر پروژه موسسه سیاست‌های اجتماعی و درک انجام دادند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار