تاریخ انتشار :

سازمان شبکه‌های اسلامی

پویش همسایه تان را بشناسید برای مقابله با اسلام هراسی

با افزایش روز افزون اسلام‌هراسی در آمریکا، سازمان «شبکه اسلامی» آمریکا با ۷۰ سازمان میان ادیانی ارتباط برقرار کرده و یک کمپین یک هفته‌ای با نام «همسایه‌تان را بشناسید» ایجاد کرده است.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از aboutislam، در حالی که فشارهای سیاسی و اجتماعی علیه جامعه مسلمانان در آمریکا همچنان رو به افزایش می‌باشد، یک گروه از مسلمانان با نام «شبکه‌های اسلامی» با همکاری ۷۰ سازمان میان ادیانی در این کشور، کمپین «همسایه تان را بشناسید» راه اندازی کرده است. این کمپین روز ۲۰ جولای ۲۰۱۷ آغاز شده و قرار است به مدت یک هفته یعنی تا ۲۷ جولای ادامه داشته باشد.

ماها الگیدائی از سازمان شبکه‌های اسلامی در این باره می‌گوید: ما بر این باوریم که اگر به قدر کافی همشهریان به کمپین ما بپیوندند و در حداقل در یکی دو تا از فعالیت‌های ما حضور داشته باشند، به این طریق می‌توانیم علیه تفرقه و قطبی شدن که ملت ما را مسموم ساخته ایستادگی کنیم.

در بیانیه شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) درخصوص این کمپین آمده است: این اقدام تلاشی برای مقاومت در برابر افزایش تفرقه و شکاف سیاسی، مذهبی و فرهنگی در آمریکا می‌باشد. دهه‌ها تحقیقات علوم اجتماعی نشان می‌دهند که ارتباط شخصی با اعضای گروه‌هایی که با آن‌ها ناآشنا هستید می‌تواند موثرترین شیوه برای مبارزه با پیش داوری‌ها و تعصبات باشد و کمپین «همسایه‌تان را بشناسید» ابزار و شیوه‌های هدایتی مناسب برای چنین تبادلاتی را فراهم کرده است.

* اسلام‌هراسی در آمریکا ۴۴% افزایش نشان می‌دهد

کوری سیلور یکی از مدیران شورای روابط اسلامی آمریکایی اخیرا در یک کنفرانس خبری گفته بود که براساس گزارش شورای کایر در سال ۲۰۱۶، جرایم نفرت محور علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در آمریکا ۴۴% افزایش نشان می‌دهد.

این درحالی است که آخرین گزارش منتشر شده توسط این شورا مربوط به سال ۲۰۱۷ رقم به مراتب بالاتری را نشان می‌داد که اگر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند وضعیت مسلمانان در سال ۲۰۱۷ به بدترین وضعیت ممکن برای آنان در ۵ سال اخیر تبدیل خواهدشد.

سیلور در ادامه سخنانش گفت: تنها روش مفید مبارزه با تعصبات دینی در جامعه، به ویژه در سطح محلی، آشنا شدن با مردم دیگر و ایجاد این فرصت برای آنان برای آشنا شدن با شما می‌باشد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار