تاریخ انتشار :

صالح‌جان شاریپف؛فضانورد مسلمان

داشتن کانال و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی اسلامی بسیار لازم است

صالح‌جان شاریپف، شخصی که قرآن را به فضا برد؛ در مصاحبه اخیر خود تأکید کرد که در دنیای امروز، بدون برنامه‌ها و کانال‌های روز اسلامی هدایت جوانان و جلوگیری از انحراف به سمت افراطی‌گری کاری بس دشوار است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    در شماره ۸۷ نشریه جامعه و فرهنگ روسیه امروز که رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آن را منتشر کرده، آمده است: «صالح‌جان شاریپف» فضانورد مسلمان است؛ شخصی که قرآن را به فضا برد. وی که ملیت ازبک دارد و در قرقیزستان متولد شده است، در دومین سفر فضایی، به عنوان فرمانده‌ سفینه‌ فضایی «سایوز  ТМА-۵» در ایستگاه بین‌المللی فضایی از ۱۴ اکتبر ۲۰۰۴ تا ۲۵ آوریل ۲۰۰۵ مشغول بوده است.

در طول سفر دو بار از سفینه خارج و وارد فضای آزاد شده است. در حال حاضر وی رئیس مرکز آموزشی فضانوردی جوانان «مرکز علمی ـ پژوهشی و آزمایشی تربیت فضانوردان» روسیه است.
وی در مصاحبه‌ اخیر خود تأکید کرد که ارتباط تنگاتنگی با مراکز دینی مسلمانان روسیه دارد و درصدد است در دانشگاه اسلامی مسکو به ادامه تحصیل بپردازد و دانش مذهبی خود را افزایش دهد.
این فضانورد مسلمان در پاسخ به سؤالی پیرامون اظهار نظر در مورد رادیو و تلویزیون اسلامی در روسیه گفت: «داشتن کانال و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی اسلامی بسیار لازم است. برای پراواسلاوها(مسیحیان ارتدکس) برنامه‌هایی چون «رادیو ایمان» و «راه نجات» وجود دارد. تلویزیون و رادیو اسلامی بسیار لازم است. متأسفانه، همه‌ مسلمانان امکان رفتن به مسجد و یا حضور در مراکز آموزشی اسلامی را ندارند و برای آنان برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: از این طریق آنان می‌توانند اصول راستین اسلامی را فرا گیرند و اسیر انحراف و افراطی‌گری نشوند. در دنیای امروزی بدون برنامه‌ها و کانال‌های روز اسلامی هدایت جوانان و جلوگیری از انحراف به سمت افراطی‌گری کاری بس دشوار است.
صالح‌جان شاریپف در پایان یادآور شد: کانال تلویزیونی رسمی اسلامی می‌تواند گامی بسیار بزرگ در آموزش دستورات الهی و اسلامی و روشنگری بینندگان باشد. در این صورت معتقدین به دیگر مذاهب نیز با اسلام راستین آشنایی پیدا می‌‌کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار