تاریخ انتشار :

مسلمانان جامعه اسلامی ویندزور

گسترش کمپین خیریه غذایی در سراسر کانادا

کمپین خیریه اسلامی که ۱۲ سال پیش در انتاریوی کانادا، به منظور اطعام فقرا در ماه مبارک رمضان راه اندازی شده، هم اکنون شعبه‌هایی در تک تک استان‌های این کشور تاسیس می‌کند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از cbc، مسلمانان جامعه اسلامی ویندزور در انتاریوی کانادا قصد دارند کمپین خیریه غذایی را که در ماه رمضان برای اطعام فقرا تشکیل داده‌اند به سرتاسر کشور گسترش داده و در عرض چند سال در مناطق مختلف کانادا شعبه‌های جدیدی ایجاد کنند. این کمپین خیریه که ۱۲ سال پیش به منظور اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان تشکیل شده،  هر ساله کمک‌های مردمی نقدی و غیرنقدی برای تامین غذا و نیازهای حداقل ۱ هزار خانواده جمع آوری می‌کند. امسال ۱هزار و ۲۰۰ بسته غذایی و بهداشتی برای خانواده‌های مستمند و فقیر آماده سازی شد و بسته‌ها و کیسه‌های غذایی آماده سازی شده به موسسات خیریه معتبر و پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها اهداء شدند.

این عمل خیریه در حال حاضر در سایر استان‌های کانادا، از جمله نوا اسکوشیا، و نیوفاندلند و لابرادور، سازماندهی شده است. قرار است در استان میسیساگا نیز شعبه مشابهی افتتاح شود.

سوسن خالد بنیانگذار این خیریه می‌گوید: من خبر نداشتم چنین جامعه اسلامی بزرگی داریم. به نظرم ما مسلمانانی در کانادا داریم که اشتیاق گسترده‌ای برای کمک به دیگران در وجودشان دارند.

وی افزود: آنچه در قلب‌ ما وجود دارد بدون هیچ تلاشی ظهور پیدا می‌کند و من بر این باورم که اعتقاد و ایمان اسلامی ما در این باره نقش مهمی ایفاء می‌کند. ما مسلمانان همچنین اعتقاد به انجام اعمال خیریه به صورت پنهانی داریم.

این گروه اسلامی قصد دارند شعبه‌هایی در استان‌های دیگر چون بی.سی، آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا نیز افتتاح کرده و به زودی کمپین خود را در سرتاسر کانادا مستقر سازند.

اسرا الداهانی نیز که شعبه هالیفاکس در کانادا را سازماندهی کرده می‌گوید: مسلمانان با روزه داری ۱۸ ساعته در ماه رمضان معنای گرسنگی را بهتر از کس دیگری درک می‌کنند. ما  با روزه گرفتن گرسنگی را بهتر درک کرده و به این ترتیب احساس شفقت و همدلی بیشتری نسبت به گرسنگان خواهیم داشت.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار