تاریخ انتشار :

اعضای جامعه اسلامی بورگاندی

ابتکار مسلمانان کانادا برای اطعام فقرا در ماه رمضان

گروهی از مسلمانان شهر مونترال در کانادا، یخچالی در یکی از خیابان‌های شهر نصب کرده‌اند و هر چند وقت یک بار آن را با مواد غذایی برای نیازمندان پر می‌کنند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از aboutislam، اعضای جامعه اسلامی بورگاندی در شهر مونترال کانادا، یخچالی پر از مواد غذایی برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان ایجاد کرده‌اند و تمامی مردم، صرف نظر از دین و مذهب‌شان می‌توانند در صورت نیاز از مواد غذایی داخل این یخچال استفاده کنند. این یخچال که توسط انجمن اسلامی این شهر آماده سازی شده، در گوشه یکی از خیابان‌های شهر قرار گرفته است و مسلمانان انجمن هر چند وقت یک بار به آن سر می‌زنند و آن را با مواد غذایی پر می‌کنند.

احمدی محمود از اعضای این مسجد دراین باره گفت: ماه رمضان ماه بخشش است. ما مسلمانان معمولا در این ماه مردم را به خانه‌هایمان دعوت کرده و به آن‌ها غذا می‌دهیم. این کار نیز مشابه همان است تنها خارج از خانه انجام می‌شود.

محمود که همراه دوستانش به یخچال سر می‌زنند و از پر بودن آن اطمینان حاصل می‌کنند، می‌گوید: ما این کار را برای حفظ کرامت مردم انجام داده‌ایم. بعضی از نیازمندان و فقرا هستند که دوست ندارند غرورشان را زیر پا گذاشته و به بانک‌های غذا سر بزنند و از آنجا غذا بگیرند. اما با این شیوه آن‌ها می‌توانند به سراغ یخچال آمده، بدون اینکه کسی آن‌ها را ببیند و متوجه فقر آن‌ها شود. تنها کافی است به اینجا آمده و  از داخل یخچال غذاها را بردارند.

در طول هفته گذشته این یخچال به نقطه محبوبی از شهر تبدیل شده است. هرچند این پروژه در ماه مبارک رمضان آغاز شده اما در پی استقبال از آن، این سازمان اسلامی قصد دارد یخچال بزرگتری خریداری کرده و امیدوار است بتواند آن را در تمام طول سال از غذا پر نگه دارد.

 منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار