تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی «مدیسن» در ویسکانسین

برنامه ای برای شناخت واگاهی در مورد اسلام

بیش از چهارصد نفر از غیر مسلمانان یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت در برنامه پرسش و پاسخ اسلامی در مرکز اسلامی «مدیسن» در ایالت «ویسکانسین» آمریکا شرکت کردند.

     به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «madison»، در این برنامه که با سازماندهی مرکز «جامعه مدینه»، مرکز اسلامی «مدیسن» و مرکز اسلامی «مدیسن شرقی» برگزار شد، سخنرانان مسلمان در مورد حقوق زن در اسلام، جهاد و تروریسم سخنرانی کردند.

«سارا شلوسر»، مدیر مرکز اسلامی مدیسن شرقی با اشاره به اینکه سازماندهی این برنامه سه ماه به طول انجامیده است، گفت: این روزها شاهد افزایش جرایم آشکار ناشی از نفرت علیه مسلمانان هستیم و هدف از برگزاری این برنامه این بود که به مردم فرصتی دهیم تا در مورد اسلام شناخت پیدا کرده و پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.


«شیخ اظفرالدین»، امام جماعت مسجد شهر «لیبرتی‌ویل» در ایالت «ایلنیوی» که در سن ۱۲ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شده است، در مورد اصول اسلام سخنرانی کرد و گفت: بیشترین جنبه‌های اصول اسلام به زندگی خصوصی انسان بر اساس عدالت، رحمت، حکمت و نیکوکاری مربوط می‌شود.
وی اظهار کرد: همانگونه که آب مایه حیات است، اسلام نیز به زندگی انسان حیات و معنا می‌بخشد و این معنی همان است که عده‌ای آن را اخلاقیات، عده‌ای وجدان و عده‌ای نیز مذهب می‌خوانند.
اظفرالدین افزود: سوء تفاهم عموم مردم این است که فکر می‌کنند مسلمانان می‌خواهند اسلام را به دیگران تحمیل کنند، در حالیکه اصل اسلام بر پایه اجباری نبودن دین است.
«الحاجی جالو»، امام جماعت مرکز جامعه مدینه با تشریح مفهوم جهاد در اسلام گفت: جهاد در اسلام به معنای جنگ نیست یلکه به معنای جهد و کوشش در برابر کردار بد و منفی است و نیکی به همسایگان و عدم دروغگویی در اسلام نوعی جهاد است.
«هدیه مبارک»، پزشک سوریه‌ای تبار نیز در مورد حقوق زن در اسلام و تجربه شخصی مسلمان بودن در آمریکا صحبت کرد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار