تاریخ انتشار :

اداره پلیس شهر آمستردام،

تلاش برای جذب و استخدام اقلیت‌ها در نیروهای پلیس

درحالی که پیش از این نیروهای پلیس آمستردام اجازه داشتن نماد‌های مذهبی را نداشتند، رئیس پلیس پایتخت هلند اعلام کرده که قصد دارد آیین نامه ممنوعیت حجاب را برای افسران پلیس تغییر دهد.

      به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از nltimes، اداره پلیس شهر آمستردام، پایتخت هلند در تلاش برای جذب و استخدام اقلیت‌ها در نیروهای پلیس، قصد دارد ممنوعیت حجاب و پوشش مذهبی را بردارد.

طبق آیین نامه تصویب شده سال ۲۰۱۱، نیروهای پلیس آمستردام اجازه داشتن هیچ گونه نماد مذهبی از جمله حجاب، روسری و غیره را نداشتند، با این حال، پیتر یاپ آلبرزبرگ، رئیس پلیس آمستردام اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد.

آلبرزبرگ در سخنانش گفت: چندفرهنگی شدن نیروهای پلیس به ویژه در شهر آمستردام که مردمی با پیشینه‌های فرهنگی مختلفی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ما بخواهیم مسئله ترورها در لایه‌های زیرین جامعه را حل کنیم باید نخست بتوانیم با جامعه ارتباط داشته باشیم. باید قادر باشیم با مادران قربانیان از فرهنگ‌های مختلف صحبت کنیم. در نتیجه کارآگاهان ما باید درک کنند که فرهنگ مراکشی با فرهنگ ما تفاوت دارد.

وی افزود: بنابراین ما می‌خواهیم نیمی از افسران تازه استخدامی ما در آمستردام دارای پیشینه مهاجرتی باشند و در نتیجه حاضریم افسران زن مسلمان را با یونیفرم دارای حجاب استخدام کنیم.

استاد موریس کرول از دانشگاه وریجی آمستردام در این باره گفت: این روند رو به رشد جهان می‌باشد و در هلند نیز در حال پیشرفت است. به ویژه در دنیای غرب می‌بینیم که نهاد‌ها در شهر‌های بزرگ به طور فزاینده‌ای اظهار بیان مذهبی را اجازه می‌دهند. و دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اجازه اظهار تنوع جمعیتی را به کارمندان‌شان بدهند.

در حال حاضر تنها در بعضی از شهرها و کشورهای غربی اجازه پوشش مذهبی به افسران پلیس داده می‌شود. در این میان افسران پلیس بعضی از شهرهای آمریکا، کانادا، بریتانیا می‌توانند محجبه باشند. در نیویورک که از سال ۲۰۰۹ افسران پلیس اجازه پوشیدن حجاب را دارند، روسری‌شان بایستی هم‌رنگ یونیفرم آن‌ها بوده و به آسانی قابل درآوردن باشد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار