تاریخ انتشار :

امریکا

گفت‌وگو درباره اسلام در کلیسای جامع کریست نیویورک

کلیسای جامع «کریست» و کلیسای اسقفی «ترینیتی» در شهر «واترتاون» در ایالت نیویورک روز یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت با همکاری هم نشست بین ادیان را با محوریت گفت‌وگو درباره اسلام برگزار کردند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از پایگاه خبری «thepublicopinion»، در این نشست که در کلیسای جامع کریست برگزار شد، «فتحی هلاویش»، نماینده مرکز اسلامی شهر «بروکینگز» و استاد شیمی و بیوشیمی دانشگاه ایالتی «داکوتا» به مدت ۷۵ دقیقه در مورد اسلام صحبت کرد.
وی در ابتدای سخنرانی خود گفت:‌ مردم زیادی هستند که ادعا می‌کنند مسلمانند و با اسم اسلام مرتکب جنایت‌های زیادی می‌شوند که ما نمی‌دانیم چگونه این وضعیت را توصیف کنیم.


هلاویش افزود: قرآن کریم اعمال عبادی مسلمانان را با کمی تفاوت برای مردم مسیحی تشریح کرده است و اسلام به معنی صلح با هر نوع خشونتی مخالفت دارد.
«کارل کلین»، کشیش اعظم کلیسای جامع «کریست» و «پورتیا کوربین»، کشیش کلیسای «ترینیتی» با تأیید سخنان هلاویش اسلام را نزدیک‌ترین دین به مسیحیت خواندند.
کلین تأکید کرد: جوامع مسیحی باید با دعوت از مسلمانان در نشست‌های خود و گفت‌وگو با آن‌ها درک بهتری از اسلام به دست بیاورند.
وی گفت: تمام مردم به رسانه‌ها تکیه دارند که اطلاعات منفی از اسلام انتشار می‌دهند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار