تاریخ انتشار :

تاتسیانا سویکویچ

ماجرای تاثیر هنرمندان مشهور غیر مسلمان از اذان و مسلمان شدن بازیگر لهستانی + عکس

همه جا اذان را میشنیدم اما صدای اذان هیچ کجا آنقدر مرا تحت تاثیر قرار نداده است. سپس به خودم گفتم:خیلی خوب تو خودت را پیدا کردی!

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم:  زهرا فاتحی/   هر روز خداوند ما را بوسیله ی اذان صدا میکند اما ما حتی گاهی آن را نمیشنویم, درحالیکه این صدا برای افرادی که در سایه ی این مناره ها زندگی میکنند یک صدای سحر آمیز است. به خصوص اذان برای هنرمندان دنیا جای خود را باز کرده است…

شمار هنرمندانی که به عنوان توریست به ترکیه آمده اما شنیدن صدای اذان بر آنها تاثیر گذاشته کم نیست, به عنوان مثال چند سال پیش هنرمندی به نام جو سمپل در حالیکه در شهر بوغاز درحال اجرای کنسرت بود, در انتهای یک آهنگ, ناگهان ایستاد و در مقابل نگاه های متعجب مردم از مسجد ارتاکوی بالارفته و به اذان عشا گوش داد.

لیام نیسون, ستاره ی مشهور هالیوود که برای فیلم برداری و ضبط فیلم Taken به استانبول رفته بود, یکی از کسانی بود که تفسیری جالب درباره ی صدای اذان بیان میکند. این بازیگر ایرلندی در مصاحبه ای که با یک روزنامه ی خارجی انجام داده بود توضیح داده که میخواهد مسلمان شود وی درباره ی اذان گفت: “در اسلام، برای دعا کردن و نیایش اذان گفته میشود, در اولین هفته به این وضعیت عادت میکنید و میتواند در شما علاقه ایجاد کند, اما در زمانی کوتاه صدای اذان وارد اعماق روحتان شده و متوجه میشوید که زیباترین چیز در دنیا در نظرتان صدای اذان است”.

هنرمند دیگری که شیفته ی صدای اذان شده بود؛ آوازه خوان اسپانیایی، ماریا بوییکاست.

این هنرمند که برای اجرای کنسرت به بورسا رفته بود پس از اینکه درباره ی علاقه اش به ترکیه حرف زد گفت:از صدای اذان به حدی باورنکردنی تاثیر میگیرم, اذان یک صدای سحر آمیز است.

 

ستاره ی هالیوود, استلا وارن، که با  فیلم جهنم میمونها شناخته شد، نظر خود را درباره ی صدای اذان اینطور میگوید:وقتی صدای اذان را شنیدم از خود بیخود شده، عاشق شدم. صدای اذان را خیلی دوست دارم، وقتی به اذان گوش میکنم به آرامش میرسم.

راسل کرو که برای فیلم چاناک کاله دعوت شده بود نیز توییتی اینگونه گذاشت:خورشید طلوع میکند، ساعت چهار است، با صدای اذان از خواب برخاستم. این شهر فوق العاده است، .

جنیفر فینیگان، بازیگر زن:

اینجا حس خیلی خوبی دارم، به گمانم شیفته ی فرهنگ خاورمیانه شده ام، غذاها، انسان ها، منظره ها، بو ها… خیلی دلتنگ خواهم شد…و این صدا(در آن لحظه اذان میگفتند) برای گوش سپردن به این صدا حتما دلتنگ خواهم شد.

بازیکن مشهور گرارد بوتلر:

تحت تاثیر صدای اذان قرار گرفتم.

عروس روس, بازیگر زن لهستانی فیلم های الودا کاتیا, تاتسیانا سویکویچ:

زمانی که به ترکیه آمدم از صدای اذان آنجا خیلی متاثر شدم. همه جا اذان را میشنیدم اما صدای اذان هیچ کجا آنقدر مرا تحت تاثیر قرار نداده است. سپس به خودم گفتم: خیلی خوب تو خودت را پیدا کردی! بعد از آن هم طولی نکشید تا به حقیقت رسیدم و مسلمان شدم.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم:  زهرا فاتحی/

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار