تاریخ انتشار :

شهر هانتلی واقع در اسکاتلند

تاسیس مرکز اسلامی با هدف استفاده تمامی اعضای جامعه اسلامی

نخستین مسجد و مرکز اسلامی شهر هانتلی در اسکاتلند امروز آغاز به کار کرده و قرار است از این پس به عنوان مکانی برای گردهمایی‌های تمامی مسلمانان این شهر مورد استفاده قرار گیرد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از stuff، امروز ۱ می ۲۰۱۷، نخستین مسجد و مرکز اسلامی در شهر هانتلی واقع در اسکاتلند آغاز به کار کرده است. این مرکز قرار است به صورت رسمی یک  هفته دیگر و  در ۸ می ماه افتتاح شود.

ساختمان این مرکز پیش از این به یک مغازه تعلق داشته و پس از ۶ ماه بازسازی و تعمیرات اکنون آماده راه اندازی است.  این مرکز اسلامی با هدف استفاده تمامی اعضای جامعه اسلامی تاسیس شده است، به علاوه مسلمانانی که به دلایل مختلف و از شهرهای دیگر وارد این شهر اسکاتلند می‌شوند، اکنون مکانی برای خواندن نمازهای روزانه و سایر عبادات‌شان خواهند داشت.

این مرکز اسلامی تازه تاسیس هنوز اثاثیه و مبلمان ندارد، و تنها جانماز و سجاده در آن وجود دارد، اما آشپزخانه و سرویس بهداشتی آن آماده هستند.

به گفته بانیان و متولیان این مسجد، قبل از راه اندازی این مرکز، اعضای جامعه اسلامی در شهر هانتلی، برای برگزاری نمازهای جماعت هر پنج شنبه در یک مکان گردهم می‌آمدند.

مصطفی فاروق یکی از مسلمانان اسکاتلندی می‌گوید: دورهم جمع می‌شدیم، جانمازهایمان را پهن می‌کردیم و نماز می‌خواندیم. چمن‌های پارکی کنار جاده‌ای به سمت جنوب هانتلی یکی از مکان‌هایی بود که اغلب در آن گردهم می‌آمدیم.

جای جای زمین برای عبادت خداست

فاروق درباره نماز مسلمانان توضیح داد: تا زمانی که نمازها اول وقت خوانده شوند، مکان برگزاری نماز می‌تواند هر جایی باشد. جای جای زمین، مکان عبادت خداست، این مرکز تنها پناهگاهی برای ما فراهم خواهد آورد.

وی افزود: به علاوه مردم از فرهنگ‌ها و پیشینه‌های مختلف با هم ملاقات می‌کنند. نکته دیگر اینکه ما پیش از این مکان مشابهی در هانتلی نداشته‌ایم و این فرصتی برای اعضای جامعه پدید می‌آورد تا درباره اسلام بیشتر بدانند. سوءتفاهمات زیادی درباره دین اسلام وجود دارد و از این پس مردم اسکاتلند می‌توانند رودررو با مسلمانان تعامل داشته باشند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار